Friday, February 11, 2011

Apabila Timbangan Semakin Ringan

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Hari ini aku boleh tersenyum je..heheheh sebabnya? orang tegur aku dah kurus. Wawawa Alhamdulillah akhirnya diet aku menjadi. Dah beberapa bulan aku mengamalkan meminum jamu Nona Roguy. Susah jugak sebenarnya nak dapatkan stok ni tapi aku beli je kat sini http://mudahniaga.biz/

Mudah, harga berpatutan dan penghantaran cepat. Produk ni bukan sahaja mampu menurunkan berat badan, malah melancarkan peredaran darah dan membuang angin di badan. 

Hehehe hari ini kita bercerita tentang kecantikan pulak yer. Aku rasa aku ni tidaklah gemuk mana pun (eh yeke?) hehehe..cuma masuklah dalam kategori berisi sedikit (pengakuan berani) dan ingin kembali mendapatkan saiz aku yang dulu2 tu (dengan ukuran pinggang 26 inci) Hehe tapi susah jugaklah nak kembalikan saiz badan seperti dulu sebab usia meningkat ni. Kalau korang ada petua, leh lah kongsikan dengan aku..

Semua perempuan berlumba-lumba untuk kelihatan menarik kan? Tak salah malah Islam juga menggalakkan kita berpenampilan menarik cuma janganlah sampai anda melakukannya dengan cara yang tidak betul. 

Banyak juga petua yang anda boleh dapatkan di laman sesawang ni. Petua tradisional nenek moyang kita sebenarnya berkesan cuma wanita di zaman moden ini lebih sukakan sesuatu yang mudah. Lagipun pelbagai produk kecantikan yang ada di pasaran ini. Pastikan ianya ada kelulusan dari kementerian kesihatan okeh!

Hari itu ketika aku sedang melayari tenet, aku terjumpa tips atau petua untuk menguruskan muka yang tembam. Hehe, ada orang kata muka tembam itu cantik! Awet muda! Entahlah. Kecantikan itukan sangat subjektif, semuanya terletak pada pandangan mata seseorang itu.

Caranya ialah  dengan menepuk/menampar2 wajah anda. Hehe menyeksakan tapi bukankan kecantikan itu satu penyeksaan? Haha..korang cubalah. Aku sendiri mencubanya, aku rasa ianya membantu jugak (pssttt sebab aku malas bersenam. Bukan tak ada aku buat aktiviti senaman, tapi aku jenis yang cepat jemu..hai nasiblahkan)

Cara yang lain pula adalah dengan membuat senaman, dongakkan muka memandang ke atas selama beberapa saat, kemudian ke bawah, ke kanan dan ke kiri. Lakukan berulang kali ya..

Lagi satu cara adalah dengan setiap kali bangun tidur jelirkan lidah anda sejauh yang mungkin (heehe penat jugak) Lakukanlah selalu..

Selamat mencuba..Chaiyok!

0 comments:

 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design