Monday, January 31, 2011

HENTIKANLAH!! HENTIKANLAH!!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Selagi perkataan berputar alam
Curiga sandiwara kisah semalam
Yang ku cari kian hilang
Buat ku kebingungan
Yang aku tak mahu datang
Seringkali kau panggil aku
Kau tak peduli waktu tidur ku
Dan bekali-kali aku abaikan mu
Hentikanlah hentikanlah
Ku takkan peduli rayuanmu
Ku tahu bunga bicara cumbu
Yang benar hanyalah satu dalam
1000 penipuan mu
Cinta tersembunyi berbagai helah
Tembelang lama-lama berpecah belah
Ku takkan percaya
Dengan kata-kata
Selagi kau tak buktikan
Dengan kejujuran dalam perlakuan oh
Ku bukan mainan
Hentikanlah kejutan
Takkan berbunyi
Kalau kau bertepuk sebelah tangan…

Hentikanlah...hentikanlah... 
Pelik kengkadang dengan perangai manusia ni. Bila kita berbicara dengan kata-kata yang baik dan boleh diterima logik akal, kenapa masih tak mahu memahami..atau sengaja memang tak mahu memahami?
Aku sendiri pun naik rimas dengan benda2 macam ni. Hentikanlah menyalahkan orang lain dan hentikanlah mengganggu orang lain apabila masing2 dah mempunyai jalan hidup sendiri. 
Aku tak mahu menjadi kurang ajar atau nak bermusuh dengan sesiapa..tapi tolonglah...hentikan!!

No comments: