Friday, June 15, 2012

..pertengahan bulan pertengahan tahun..

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Pemberian seorang kawan. Terima kasih atas tanda ingatan. 

Hari ini - 15 June 2012. Apa yg ada pada tarikh pertengahan bulan dan pertengahan tahun ini? Berpuluh tahun yg lalu (berapa puluh tahun ya? ke berapa belas tahun rasanya haha...gaya macam zaman dahulu kala lah pulak)

Pada tarikh ini, aku di lahirkan. Alhamdulillah, sehingga ke hari ini aku masih diberi kesempatan untuk bernafas, menumpang hidup di bumi Allah yang indah. Masih diberi kesihatan tubuh badan yang baik, berupaya mencari rezeki yg halal dan masih diberi peluang mengecap sedikit nikmat kebahagian.

Dugaan Allah tetap datang juga selagi nafas menjadi tunjang kehidupan. Seandainya semua yang berlaku ini adalah dugaan dan balasan di atas segala kekhilafan aku selama ini, aku redha Ya Allah. Berilah aku kekuatan dan ketabahan dalam menempuh segala ranjau kehidupan ini. Selagi hayat masih di kandung badan, selagi itu aku akan tetap memohon kemaafan.

Taip segala entri untuk blog anda disini.

No comments: