Thursday, June 21, 2012

..bila dah jumpa...!! Whatsapp???

Assalamualaikum & Salam Sejahtera




Sejak ada whatsapp ni, ramailah berlumba2 nk gunakan perkhidmatan free ni kan. Alah, samalah macam aku. Sebenarnya tk reti pun dan tak tahu pun. Nasib baiklah ada orang tersayang yg celik IT..haha..kalau harapkan aku mmg tk reti...

Memula tu whatsapp dgn yg tersayang dulu, lepas tu ada pulak group utk off department (alamak!) Hee... Lepas tu pulak tertiba ada kengkawan yg tegur 'whats up??'..haaa...

Dari detik itu bermulah tegur menegur. Kengkawan sekolah lama yang jarang (ada yg tk pernah) bertegur pun tetiba menjadi aktif dan rapat semula sbb adanya whatsapp ni...bagus kan??

Maka apabila dh selalu berchatting tu, pertemuan diatur. Memasing excited sbb dh lama tk jumpa. Kawan sekolah tu babe! Sekolah menengah dan sekolah rendah..huh, lama tak jumpa.

Memang nak berkumpul semua amatlah pyh sebab masing2 ada jadual tersendiri. Jadi pada mana yang lapang itu, pertemuan diatur di A&W PJ. Mulanya nk jumpa di Amcorp Mall, tp permintaan aku nk jumpa kat A&W. Alasan aku, free parking!! Haha..

Apabila aku sampai sahaja dia sana, terus aku sms bertanyakan siapa yng dah sampai. Oh, rupanya seorang kawan dah sampai. Aku mulanya malas nk pakai cermin mata (patut aku pakai contacts lens kaler biru aku kan..hihi) tp disebabkan takut nti aku akan tercari2 kwn2 yg di antaranya mmg dh lama sgt tk jumpa. Susahnya jadi orang rabun ni kan..

Melangkahkan kaki ke dalam restoran, mataku melilau melihat sini sana dengan hp yg dipegang kemas di tangan. Cari punya cari terlihat seorang gadis manis sedang memerhatikan aku sambil tersenyum-senyum. Rupanya dia sengaja membiarkan aku tercari-cari sedangkan dia duduk dengan ayunya di depan pintu!
Bila dah jumpa tu boleh pulak dia terkekeh2 ketawakan aku. Takper ada lori ada bas...

Tidak lama kemudian seorang demi seorang muncul dan akhirnya kami hanya berempat sahaja. Okaylah tu kan. Banyaknya benda yang nak diceritakan. Mengimbau zaman sekolah...betapa seronoknya!!

No comments: