Monday, July 01, 2019

Novel - Cantik (Blurb)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Tajuk : Cantik
Karya : Yanie Ismail
Penerbit : DearNovels

BLURB 

Diam, itulah satu-satu jalan yang aku rasakan terbaik.

“Sudikah awak jadi kawan saya?” Azrin bertanya tanpa memalingkan wajah. Aku tahu soalan itu ditujukan untukku.

 “Boleh tak kalau kita jadi kawan selamanya?” tanyanya lagi.

Aku angguk.

“Boleh tak kalau kita bersama selamanya?” soalnya lagi.

Okay, aku sudah mula rasa lain macam dengan pertanyaan Azrin.

 “Tolong saya Aisha. Janji dengan saya yang awak takkan tinggalkan saya walau apapun yang terjadi. Janji yang kita akan bersama selamanya. Janji yang kita tidak terpisah walau maut sekalipun menjemput.”

Aku sedikit kurang senang dengan kata-kata Azrin.

“Janji?” desak Azrin, sambil menghulurkan jari kelingkingnya. Wajahku ditenung dalam-dalam.

Dalam keadaan serba salah aku akhirnya mengikat janji dengan Azrin.

Dalam samar aku lihat Azrin tersenyum. Eh, itu bukan senyum tapi lebih kepada menyeringai. “Jangan mungkir janji tau!”

 Tanpa Aisha sedar, perjanjian yang difikirkannya biasa-biasa itu rupanya menuntut sebuah pengorbanan berdarah. Apakah perjanjian antara Aisha dan Azrin sebenarnya? 



No comments: