Thursday, December 15, 2011

...Manusia bertopeng...

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Jgn takut...sbb benda ni mmg ada di sekeliling anda..

Korang pernah tengok tak manusia bertopeng? Bukan Bandi Amuk tu ya.. atau org yg menghadiri masquerade party ya..atau James Carry dalam The Mask itu ya...itu namanya manusia memakai topeng.

Spesis yg aku nk ceritakan ini spesis yg bertopeng secara semula jadi. Tapi aku rasa topeng itu bukanlah melekat pada empunya diri itu sewaktu dilahirkan, melainkan empunya diri itu yg membiarkan topeng itu dekat padanya sepanjang tempoh pembesarannya dan akhirnya melekat dan terus sebati dalam dirinya...hmm...

Yg peliknya topeng itu mula menunjukkan cirinya apabila seseorang itu berada di atas. Bila dah duduk di atas maka kepalanya berat untuk menundukkan kepala memandang ke bawah. 

Hai manusia bermacam ragam. Yang paling tidak bestnya topeng itu akan membuatkan tuan empunya diri akan semakin dibenci lama kelamaan. Tapi entahlah sbb topeng ni pandai. Bila berhadapan dgn org yg besar2 dan mendatangkan keuntungan, ia akan menampilkan sikap yg baik2. Bila berhadapan dgn org yg 'rendah' ni dan tiada keuntungan padanya, pun dia akan menampilkan sikap yg baik TAPI di depan SAHAJA, sedangkan di belakang ia menampilkan sikap yg buruk.

Seriously, mmg aku pelik btl dgn sikap manusia yg sebegini. Hipokrit sangat HIPOKRIT!!! 

0 comments:

 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design