Saturday, October 06, 2012

Kisah Petang Khamis...Tegak bulu roma..

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Seperti biasa, skrg ni aku asyik balik awal sahaja. Tak macam dulu, sekurang2nya setengah jam mesti stayback kejap kat off. La ni, pukul 5.30 cabut weyhh..

Minggu ni mr nice guy sibuk. Kena kerja sehingga lewat malam. Apa nak buat, dah kerja berlambak katanya. Aku sebagai isteri sangat memahami keadaan kekasih hati aku itu (^_^). Selalu aku pesan padanya, walau sesibuk mana pun, perut jangan kosong. Nanti leka bekerja sampai perut tak terisi.

Hari khamis yang lepas, sampai rumah kira-kira jam 6 lebih. Menunggu lift setelah memakir kereta. Peliknya kerana waktu itu aku hanya bersendirian menunggu lif. Tak seperti biasanya, penuh sahaja ruangan lift lobby tu. Okay, lift yang tengah2 pun tiba, terbuka depan mata. Masuklah aku bersendirian. Tak cuak pun sebabnya ada kamera dalam lif tu. Tekanlah aku tingkat 3A!

Sampai di tingkat tempat aku tinggal, lif berbunyi. Pintu terbuka sedikit! Eh..eh kemudian tertutup kembali. Aku pelik! Lif terus naik ke tingkat atas. Aku cuak! Tekan semula floor yang aku nak pergi. Setiap tingkat aku tekan sebenarnya. Sekadar nak menguji.

Tingkat 8, pintu lift terbuka seperti biasa. Tingkat 7 dan seterusnya juga terbuka seperti biasa.
Tingkat 3A - Ting! Terbuka sedikit kemudian tertutup kembali. Ah, sudah! Apa sudah jadi?! Taknak kasi aku keluar ke? Kujeling kamera kecil di atas hujung lif.

Aku tekan tingat 3. Lif terbuka dan aku keluar. Pergi ke tingkat atas naik tangga. Sedikit seram kerana keadaan sungguh sunyi. Adoiii..berjalan kaki ke unit rumah aku, mulalah bulu roma berdiri dan macam2 aku fikir. Tinggal di rumah yang 'masing2 buat hal sendiri' kadang2 ada rasa cuaknya juga. Dahlah jiran2 bukan semuanya aku kenal. Pintu masing2 bertutup rapat sahaja. Nasib baik sekuriti kawasan ni sangat ketat. Jadi taklah risau kalau org yg bukan2 merayap kat sini.

Percaya atau tidak dalam perjalanan ke unit rumah, mcm2 doa aku baca. Masuk dalam rumah, aku cepat2 cari kucing aku yang gedik tu. Keluarkan dia dari kandang, konon sebagai peneman aku. Tapi si Suri ni pulak, terlari ke sana, lari ke sini. Gedikzz sungguh! Aku panggil dia. Tengok muka aku kejap dengan mata dia yang bersinar dan besar itu, kemudian dia berlari2 dan mengiau2. Haishhh..buat aku terasa lain macam sahaja.

Ah, tak ada apalah. Inilah penangannya aku yang suka menonton dan membaca kisah seram. Sudahnya terbawa2 padahal tak ada apa2 pun..Hiks!

No comments: