Friday, August 27, 2010

Buka Pose

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hari ini (Aug 26) aku berbuka puasa bersama teman sekerja, juga bersama bekas teman sekerja yang telah lama tidak bersua. Sekadar bertanya khabar di fesbuk sahaja. Destinasi lepaking kami di Pizza Hut. 

Aku keluar dari opis jam 6.30 ptg. Konon supaya aku tiba di destinasi nanti tidak perlu menunggu lama untuk berbuka. Namun setibanya aku di bulatan ke-2..aku mengeluh berat. Mana tidaknya dari jauh sudah kelihatan kereta yang berderet bergerak perlahan-lahan. Untuk mencari alternatif lain tidak mungkin kerana tidak ada pusingan U di situ kecuali terpaksa menempuh bulatan itu juga. Mahu tidak mahu terpaksa juga aku bersabar menanti giliran melepasi bulatan. Jam di dashboard sudah mencecah ke angka 7. Adoi...sempat ke aku berbuka nanti.

Syukur aku sampai di sana sebelum tibanya waktu berbuka. Bertemu semula kawan lama memang banyak yang nak diceritakan. bertukar2 cerita. sekurang2nya hilang perasaan geram siang tadi... 

No comments: