Thursday, February 16, 2012

...akhirnya aku tergoda & terlanjur

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Opsss...jgn prejudis dulu bila baca tajuk entry aku ini hee..



Apakah kaitan gambar di atas dengan entry aku hari ini? Di dalam cawan itu adalah air MILO.
Dulu aku penggemar milo. Teringat masa sekolah hampir setiap hari minuman yg akan ku beli adalah milo ais. Wah, betapa nikmatnya kala itu tatkala dapat menikmati keenakan milo dingin..perghhhh..

Namun entah mengapa, setelah menjejak dunia pekerjaan, aku semakin kurang menggemari milo. Bahkan aku juga elergik dengan baunya. Ianya berlaku secara tiba-tiba. Pernah ada org mengatakan jika kita menyukai sesuatu itu dan seringkali menikmatinya, kelak suatu hari nanti pasti kita akan merasa bosan dan akhirnya sudah tiada keinginan ke arah itu? Entahlah, sukar aku nk mentafsirkannya. Buat masa ini aku masih penggemar ayam tegar, hehe..adakah suatu hari nanti...???

Okay, berbalik kpd cerita milo, kerana seringkali melihat dan mencium bau milo (setiap kali ke pantry tea lady akan membancuh milo utk rakan sekerja) aku akhirnya terpengaruh dan terlanjur. Hee, semalam aku sudah tidak dapat menahan rasa, maka aku pun membuat air milo.

Wee....aku pun membawa air milo hangat ke meja aku dan bersedia dengan beberapa keping biskut. Namun aku hanya mampu menghabiskan beberapa teguk sahaja. Ternyata keghairahan aku terhadap milo telah pudar sama sekali. Opsss...bukan. sama sekali! kerana... aku masih boleh menikmatinya milo begitu sahaja..lebih enak!

1 comment:

Hanny Esandra said...

saya suka jugak milo..
tapi ada ketikanya aje.. kalau teringin..