Thursday, January 12, 2012

...Siap akhirnya...

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

ini jelah gambar yg sempat aku ambil..masih belum siap sepenuhnya lagi.
Alhamdulillah, dah siap pun dapur di reno. Lepas ni nak fikir utk pasang kabinet pulak. Terasa pengeluaran duit tu macam air..hmmm. Kesian gak tgk mr nice guy banyak berhabis. Aku? eh aku pun tolong jugak setakat termampu aku. Tkknlah nk biarkan mr nice guy sorg2 je kan sedangkan rumah tu nak duduk sesama.

Kagum jugaklah aku dgn mr nice guy, barang2 dah dibelinya sedikit demi sedikit dan yang paling kagum tu pengiraan dia dalam penggunaan, simen dan tiles semua tu mmg ternyata cukup. Maknanya tiada pembaziran. Cuma total sebenar kos untuk renovation ni aku masih belum buat pengiraan lagi. Resit2 semua dah disatukan, bila ada masa akan aku masukkan ke dalam penyata kira2...

Bila dapur dah baru, terasa semangat tu. Rasa macam tk boleh nk lihat ada barang2 yg mengotorkan dapur tu hehe.. Pantang ada kesan di atas table top tu, cepat2 nk dilap. Heee semangat dapur baru.

Tapi aku masih belum ada kesempatan sangat nk memasak. Di hujung minggu sesekali sahaja berkesempatan, maklumlah skrg ni tgh sibuk dgn kerja. Nanti2lah bila ada kelapangan akan aku manfaatkan dapur itu sepenuhnya. Heee..masterchef???

No comments: