Sunday, August 15, 2010

Ramadhan 4, 1431H

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Aku kononnya nak menulis tentang aktiviti aku setiap hari di bulan Ramadhan ni, tapi terbit pula rasa malas sbb bukan byk sgt yg nk diceritakan pun. Malam tadi kononnya tak mahu tidur sehingga masuknya waktu Subuh. Dengan bertemankan novel, aku pun mula membaca...namun akhirnya..zzzzzzzzzzzz 

Pagi ini seperti biasalah aku bangun jam 4.30 petang, panaskan lauk untuk bersahur. Owhh lupa, pagi tadi aku bersahur dengan ayam goreng mc donalds. Semalam sempat pesan dengan anak buah yang melepak dengan kawan2 di mekD tu.

Seperti hari2 biasa lazimnya, ayah aku akan bertanya 

"Tak ada sayur ke?" 

Maksud dia sayur2 jenis berkuah. Ayah aku ni mmg gemar dengan sayur yg berkuah. Aku yang kadang2 naik boring pulak. Balik2 sawi, balik2 bayam. Kalau time rajin aku datang, aku akan masak sayur Choy Tam bersos tiram. Sedang kami sekeluarga asyik menikmati, ayah aku boleh buar derk jer..hehehe..

Maka, aku dengan baik hatinya pagi tadi masaklah sup sayur untuk ayahku. Okaylah guna bahan apa yang ada. Kami makan sambil menonton tv, kemudian berehat sambil menunggu waktu Subuh.

Aku masih dengan azam nk menghabiskan bacaan novel, meneruskan pembacaan. Tapi sebelum itu sempat juga aku menambah jalan cerita untuk manuskrip aku seterusnya..Chaiyok!!!!

0 comments:

 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design