Thursday, August 12, 2010

Ramadhan 2, 1431H

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Puasa hari pertama aku mengambil cuti. Saja konon nak menyambut puasa pertama bersama keluarga. Sudahnya bosan juga duk di rumah. Sekadar mencuci baju dan menyambung pembacaan novel yang tergendala (byknya novel menunggu giliran untuk dibaca..haishh)

Berbuka semalam dengan kuih karipap, air soya dan bubur lambuk. Of coz nasi dan lauk pauk terhidang sekali. Tapi selepas berbuka terasa kenyang makan kuih dan bubur. 

Selepas solat maghrib, berehat sebentar sebelum ke markas utk solat terawih (hehehe sempat juga berfesbuk). Solat terawih malam tadi sedikit lewat dari malam semalam kerana menunggu ustaz jemputan yg lewat tiba. 

Selalunya jam 10.00 mlm sudah siap solat terawih. Disebabkan kelewatan semalam tazkirah di pendekkan menjadi 10 minit sahaja memandangkan ramai yang sudah beransur pulang.

Takzirah malam ke 2 berkisarkan ibadah dan pahala yang kita dapat di bulan ramadhan al-mubarak ini. Bulan ini Allah membuka pintu syurga dan menutup pintu neraka. Bermakna segala amalan kita di bulan Ramadhan ini pahalanya dilipat-gandakan oleh Allah. Jadi kawan2 rebutlah peluang yang ada ini dengan sebaiknya. 

Moreh malam tadi bihun goreng dan kuih udang bersoskan kuah kacang..lalalala...

Malam 2 - diampunkan dosa-dosa orang mukmin yang sembahyang terawih serta kedua ibu bapanya (sekiranya mereka orang beriman).

No comments: