Wednesday, March 27, 2013

Aktiviti Di Hujung Minggu

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

March 23, 2013

1.00pm - Majlis Persandingann kawan dari kecik lagi... Kesempatan yang ada, dapatlah bertemu dengan rakan-rakan sekolah baik yang masih berhubung juga yang telah terputus hubungan..heee..



3.00 pm - Bergerak ke Shah Alam pula. Ada majlis persandingan saudara di belah suami. (gambar aku terlupa nak ambik heee...)

3.30 pm - Singgah di Masjid besar Shah Alam. Solat Zohor di sana. Uishhh rambang mata juga melihat banyak gerai2 di perkarangan masjid menjual pakaian2 muslimah (cantik2nya!!), buku2 agama dan bermacam2 barangan lagi, Tapi tak sempat nak singgah sebab mengejar masa. Syhhh...tapi sempatlah aku capai 2 set sarung lengan yang diperbuat daripada kain T-shirt.

4.00 pm - Sampai ke rumah ibu bapaku. Keluarga belah suami datang melawat bapa yang kurang sihat. Harap2 kenyanglah mereka dengan makanan yang dihidangkan.

6.30 pm - Bertolak balik ke Sunway. Keluarga belah suami nak singgah ke rumah kami pula. Bebudak nak mandi kolam!!

10.00pm - Suami ajak ke Sg Buaya. Naik MPV tak perlu drive katanya. Okayyyy...I follow...

Esok tengahari, kami berdating ke Sogo - menaiki keretapi dari Stesen Rawang. Seronok juga sesekali naik kenderaan awam tapi penat seyhh dengan menyandang beg berisi pakaian. Sementelah lagi aku hanya berselipar okeh! Walaupun seliparku cantik (warna purple ya, harap maklum) tapi rasa mcm budak2 sekolah jek. En suami okaylah..dia sentiasa smart..huhu..

Jalan punya jalan, terpikat pada beg BONIA. Fikir punya fikir, akhirnya aku beli jugak!! Yuhoooooo!!

Friday, March 22, 2013

Hujan yang turun....

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Syioknya bebudak ni mandi....

Lawak yang tidak ingin kita lihat

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Kisah seorang budak yang menggelabah.
Di ceritakan, ....begini kisahnya (kwang..kwang..kwang)

Di suatu pagi, bangunlah budak ini. Tengok jam di dinding, "oh-oh..terlambat suda". Ambil wuduk dan segera solat! (penting tu, jangan lalai!) Kemudian, cepat-cepat masuk ke dapur, jerang air dan sediakan minuman pagi untuk kekasih hati. Setelah mengiringi kekasih hati sehingga ke pintu luar, segera mandi.

Bersiap dengan sekemas yang mungkin. Mata terarah ke arah ke jam di dinding lagi..Whoaa..lewat! Tak payah makeup dululah. nanti kat opis sahaja, fikirnya. Ala, dalam kete sambil memandu leh gak make up2 kan..mcm tk biasa..hiks!

Capai kunci rumah di sebelah kanan, dan pegang kunci kete di sebelah kiri. Cecepat pakai selipar (eh g keje pakai selipar ke? - taklah..huisshhh dalam kete tu dh mcm kedai kasut, pilih je mana satu nak!)

Pastikan pintu hadapan dikunci dahulu sebelum membuka pintu pagar. Kemudian buka mangga yang menghalang pintu pagar. Tetiba...

Tinggggg!!!! 

Oh-oh....OMG! Kunci rumah dah jatuh di luar pagar. Periksa mangga tu dah terbuka ke belum?

Belum!!

Terpaku! Termangu! Terkaku!

Nak buat camne? Nak keluar tk boleh, nak masuk tak boleh!

Adoiiii...inilah yang terjadi. Nak cepat sangat kan? Hampeh..lambat terus!! Sempat jugaklah make up semasa terkurung tu hehe...

Agak-agak ada kalut mcm lagu ni tak...

Dulu biasa lewat tapi kini kena cepat
Bangun mesti awal tak ‘da masa nak berkhayal
Masuk bilik mandi, capai tuala, berus gigi
Siram serba ringkas semua kerja mesti pantas

Pakai apa saja yang tercapai oleh tangan
Di hadapan cermin jangan lagi nak berangan
Bersolek ala kadar asal kemas boleh saja
Bukan nak melaram kita cuma nak bekerja

Punch Card, o cepat X 4

Di jalanraya ramai orang berpusu-pusu
Ingin ke pejabat ikut tepat pada waktu
Makan tengah hari bila saja sampai waktu
Selesai bekerja kita pulang empat suku


Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2009/09/lirik-punch-card-sudirman.html#ixzz2OFN6D9fU


Taip segala entri untuk blog anda disini.

Wednesday, March 20, 2013

OMG! Comment of The Year!!!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

TADA!!!! INILAH DIA COMMENT OF THE YEAR!! Sumber: Kaki Novel - Ingin Kusentuh Cintamu
aku rasa ini bukan nama sebenar...hiks
????? - Memula reaksi aku begini. Kemudian - Hahahaha!!....
Kesiannya, apa masalah dia ni?

*****
Hari ini aku diberitahu seseorang tentang satu komen tentang novel aku. Dah lama dah komen ni tapi baru je tahu. Aku rasa pelik dengan komen tersebut. Benarkah dia peminat/pembaca atau pembeli novel atau seseorang yang dikenali tetapi dia sgt anti dan bengang dengan aku? hehe..atau sekadar nak mencaci? Apapun aku ambik ajelah semua itu sebagai pencetus semangat buat aku.

Memang aku bukan seorang penulis yg bagus kerana aku memang tidak mempunyai asas di dalam bidang penulisan, hanya berbekal dengan subjek sastera yang aku ambil semasa di sekolah (ada kena mengena ke?) Heee...tapi atas dasar minat aku tetapkan juga menulis manuskrip utk novel walaupun merangkak-rangkak. Berdasarkan tunjuk ajar penulis2 besar yang lain dan dengan buku panduan menulis, Insya Allah aku akan cuba memperbaiki dari semasa ke semasa. Novel pertama dah keluar. Pada aku satu kepuasan. Percubaan yang baik berdasarkan komen2 pembaca. Biasalah novel pertama sudah tentu ada kekurangan di sana sini.
Novel kedua In Sha Allah menyusul tahun depan. Sekarang tengah giat meneruskan manuskrip yang ketiga. Semoga di permudahkan..amin.

Nak marah? Hmmm... perkara dh berlalu pun. Takkan aku nak marah kan. Setiap orang berhak memberi pendapat mereka masing2. Tapi sebagai manusia yang ada iman (aku rasa pengomen ni menggunakan nama samaran-mungkin musuh aku! Haha perasan sgtlah kan) tp bukan ke sebagai manusia kita harus menggunakan akal yang dikurniakan kepada kita dengan sebaik2nya. Bahasa menunjukkan bangsa! Bahasa menunjukkan siapa kita yang sebenarnya. Bagus sangatkah menggunakan perkataan2 yang tidak elok itu? Hmmm....

But thank you to yusriabushahan dan juga kengkawan/pembaca yang memberi komen2 membina selama ini.

Testimoni Pembeli Novel:

yusriabushasan  (Tuesday, 07 August 2012) 
Rating: 5 
novel ini pun amat menarik tdk boring membaca ye.

Friday, March 08, 2013

Bertemu Kembali

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Lama dah dibiarkan blog ini bersarang. Kekangan masa dan kerja kadangkala membuatkan aku lelah. Lelah dalam mengejar masa yang sentiasa meninggalkan aku di belakang. Kadang2 aku memaksa diri untuk mengikut rentak dan aliran kehidupan yang aku lalui. Segala rasa yang tersimpan di lubuk hati akan tetap tersimpan kemas di situ. Hanya padaNya aku berdoa semoga perjalanan hidupku sebagai hambaNya di dunia ini memberi manfaat kepada sesiapa jua yang mengenaliku.

Haha..bernada melankolik kah entri aku kali ini? Terserah pada yang menilai. Aku sebagai manusia hanya mencuba melakukan yang terbaik. Baik pada kita tak semestinya baik pada orang dan begitulah sebaliknya. Cuba aku elakkan agar segala kelakuan dan kata-kata ini tidak akan menyakiti hati mana-mana insan yang ku kenali.

Entahlah.. haish..

Oh ada berita gembira! Manuskrip aku yang ke-2 telah diterima. Biar pun persetujuannya akan diterbitkan lama lagi namun tidak mengapa bagiku asalkan minatku ini berterusan. Sekarang aku mencuri2 masa menulis manuskrip yang terbaharu. Insya Allah dari masa ke semasa akan aku cuba memperbaiki penulisanku.

Sebenarnya idea untuk menulis kadangkala melimpah ruah. Kawan2 banyak memberi semangat dan ada yang mahu cerita mereka di bukukan. Hehe.. tunggu ajelah ya kengkawan kalau masa mengizinkan. Biarpun aku tidak seperti penulis lain yang mampu menyiapkan manuskrip 3-5 buah dalam masa beberapa bulan, namun aku akan tetap meneruskan minat aku ini tanpa jemu.

Okay sampai sini dulu. Bila senang akan aku update entri untuk manuskrip aku...

 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design