Wednesday, March 20, 2013

OMG! Comment of The Year!!!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

TADA!!!! INILAH DIA COMMENT OF THE YEAR!! Sumber: Kaki Novel - Ingin Kusentuh Cintamu
aku rasa ini bukan nama sebenar...hiks

 ????? - Memula reaksi aku begini. Kemudian - Hahahaha!!....
Kesiannya, apa masalah dia ni?

*****
Hari ini aku diberitahu seseorang tentang satu komen tentang novel aku. Dah lama dah komen ni tapi baru je tahu. Aku rasa pelik dengan komen tersebut. Benarkah dia peminat/pembaca atau pembeli novel atau seseorang yang dikenali tetapi dia sgt anti dan bengang dengan aku? hehe..atau sekadar nak mencaci? Apapun aku ambik ajelah semua itu sebagai pencetus semangat buat aku.

Memang aku bukan seorang penulis yg bagus kerana aku memang tidak mempunyai asas di dalam bidang penulisan, hanya berbekal dengan subjek sastera yang aku ambil semasa di sekolah (ada kena mengena ke?) Heee...tapi atas dasar minat aku tetapkan juga menulis manuskrip utk novel walaupun merangkak-rangkak. Berdasarkan tunjuk ajar penulis2 besar yang lain dan dengan buku panduan menulis, Insya Allah aku akan cuba memperbaiki dari semasa ke semasa. Novel pertama dah keluar. Pada aku satu kepuasan. Percubaan yang baik berdasarkan komen2 pembaca. Biasalah novel pertama sudah tentu ada kekurangan di sana sini.

Novel kedua In Sha Allah menyusul tahun depan. Sekarang tengah giat meneruskan manuskrip yang ketiga. Semoga di permudahkan..amin.

Nak marah? Hmmm... perkara dh berlalu pun. Takkan aku nak marah kan. Setiap orang berhak memberi pendapat mereka masing2. Tapi sebagai manusia yang ada iman (aku rasa pengomen ni menggunakan nama samaran-mungkin musuh aku! Haha perasan sgtlah kan) tp bukan ke sebagai manusia kita harus menggunakan akal yang dikurniakan kepada kita dengan sebaik2nya. Bahasa menunjukkan bangsa! Bahasa menunjukkan siapa kita yang sebenarnya. Bagus sangatkah menggunakan perkataan2 yang tidak elok itu? Hmmm....

But thank you to yusriabushahan dan juga kengkawan/pembaca yang memberi komen2 membina selama ini.

Testimoni Pembeli Novel:

yusriabushasan  (Tuesday, 07 August 2012) 
Rating: 5 
novel ini pun amat menarik tdk boring membaca ye.

No comments: