Tuesday, October 05, 2010

Teater Muzikal Tun Mahathir

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Heboh orang menceritakan tentang teater ini yang dipersembahan dari Sept 24, 2010 sehingga Oct 4, 2010..dan akhirnya dipanjangkan sehingga Oct 9, 2010 berikutan sambutan yang menggalakkan.

Jualan tiket sungguh laris sehingga sukar kami membeli tiket. Tapi akhirnya dapat jugak kami menonton teater ini di Istana Budaya pada Oct 3, 2010 yang lepas.(Tapi pada hari itu, terdapat banyak juga tempat kosong)

Teater menarik ini mengisahkan kehidupan dan perjuangan seorang lelaki yang cekal iaitu Tun Mahathir sendiri, mantan Perdana Menteri kita. 

Garapan cerita pada aku, menarik dengan ada kisah-kisah lucu yang diselitkan. Pada keseluruhan teater ini boleh dikatakan bagus dan menarik untuk tontonan semua warga malaysia.

Note: Semoga Tun Mahathir kembali sihat..

Teater Muzikal Tun Mahathir

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Heboh orang menceritakan tentang teater ini yang dipersembahan dari Sept 24, 2010 sehingga Oct 4, 2010..dan akhirnya dipanjangkan sehingga Oct 9, 2010 berikutan sambutan yang menggalakkan.

Jualan tiket sungguh laris sehingga sukar kami membeli tiket. Tapi akhirnya dapat jugak kami menonton teater ini di Istana Budaya pada Oct 3, 2010 yang lepas.(Tapi pada hari itu, terdapat banyak juga tempat kosong)

Teater menarik ini mengisahkan kehidupan dan perjuangan seorang lelaki yang cekal iaitu Tun Mahathir sendiri, mantan Perdana Menteri kita. 

Garapan cerita pada aku, menarik dengan ada kisah-kisah lucu yang diselitkan. Pada keseluruhan teater ini boleh dikatakan bagus dan menarik untuk tontonan semua warga malaysia.

Note: Semoga Tun Mahathir kembali sihat..

Berayer di rumah cikgu

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Memenuhi jemputan rumah terbuka pada hari sabtu yang lepas bersama teman-teman fesbuk. Rasa terharu sangat sebab kami berkenalan hanya melalui fesbuk je but then ikatan persahabatan itu seperti lama terjalin kemesraannya. Apapun Alhamdulillah semoga silaturrahim ini akan terus berkekalan..amin.

Memulakan perjalanan pada jam 5 petang. Destinasi : Sungai Besi. 

Memang tak pernah ke sana pun sebelum ini. Berkumpul di LTSAAS, subang kami 2 buah kereta meneruskan perjalanan. 

Dengan lagak yang konon tahu, kami pun jalan mengikut signboard yang tertulis sepanjang jalan. Huhu..boleh sesat jugak. Masuklah kami ke kawasan perkilangan hehehe. 'makan langsat' kata seorang teman..yg membawa maksud 'sesat'..whoaaa...!!!

Menjelang maghrib kami sampai ke destinasi. Sambil menunggu teman yang lain, sesi borak2 dan gelak dan merakam gambar dimulakan.  

Setelah teman yang lain tiba, kami memulakan sesi 'mengisi perut'. Wah, banyaknya makanan..ada nasi minyak, spagetthi..nasi putih bersama lauk pauk. Thanks pada Cikgu Mie sekeluarga. Thanks pada Dewi yang menyediakan makanan yang sedap2.

Kira-kira jam 9 kami bertolak pulang. Eh, tapi bukan terus ke rumah. Kami ke Uptown De Kota, Kota Damansara. Di situ kami mengatur pertemuan dengan sahabat fesbuk yang lain..adik syukri!! Heheh..meriah dengan gelak ketawa. Memang seronok sesekali menghabiskan masa bersama teman-teman. 

Thanks pada Fizah yang mencuri masanya dengan turun ke Kuala Lumpur dari Perak kerana ingin bertemu dengan kami. Semoga persahabatan ini akan terus berkekalan..amin

Friday, October 01, 2010

Lunch

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Semalam aku dan teman-teman keluar makan. Kerana kami menjadi orang kaya pada hari itu (gaji dah keluar) hehe maka kami berpakat untuk makan di tempat yang special sikit. 
Destinasinya : Gerai Ayam Golek yang terletak di Kerinchi.

Maka dengan menaiki kereta kecil aku, kami ber5 pun memilih tempat dan membuat pesanan. Semuanya makan Set ayam golek yang terdiri dari 3/4 ayam, coselaw dan kentang goreng.

Lama juga kami menunggu giliran makanan kami sampai. Kira-kira setengah jam kemudian baru kamu dapat menikmati makanan kami.

Sambil makan sambil bercerita. Sesuatu yang luar biasa adalah alas ayam yang terdapat di pinggan kami. Aku sedikit pelik tapi tidak menyuarakan apa-apa pun. Sayur itu ku makan. Dalam hati berkata juga, sayur apakah ini?? Enak juga rasanya...

Kemudian kawanku berkata :

Hawa: Kenapa dia letak sayur sawi bukan salad?

Aku: Haa?? sawi ke? (heheh..sawi itu diterbalikkan dan daunnya dibuka lebar dan mentah, maka aku kuranglah nampak hehe.)

Hawa: Yalah, tu yang lambat agaknya sebab dia nk cari daun sawi ni, salad dah habis. Kena pergi kebun dulu...etc..etc..

Wakaka..kami tergelak-gelak. Aku makan sayur itu setengah manakala kwn2 yg lain langsung tk usik. Hehe..aku bukanlah penggemar sawi sebenarnya tapi apabila sawi dimakan mentah, agak enak juga rasanya. 

Kami fikirkan itu adalah kelainan gerai itu, tapi sewaktu kami melangkah pulang, kami lihat pesanan yang lain menggunakan sayur salad. Maka kami tergelak lagi..pastilah masa giliran kami itu sayur salad sudah habis..hehehe..apapun memang sedap makan di sana..:-))

Eeeeiiiiwwwwww

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Pagi ini pagi yang sangat indah, dengan cuaca yang menyenangkan, aku pun bersiap ke pejabat dengan berbaju kurung satin biru cair dan shawl belang gabungan biru pekat dan biru cair (wah, aku rasa penampilan aku hari ini boleh tahan - hehehe. Bukan aku cakap yer tapi pujian yang diterima. )

Dengan lafaz bismillah, doa menaiki kenderaan dan doa lainnya, aku pun memulakan perjalanan. Dari rumah ke pejabat tidaklah jauh sebenarnya tapi memandangkan aku terpaksa mengelak dari macet di jalan klang lama, maka aku memilih laluan ke pantai dalam. Biarlah aku harus berpatah balik tiada masalah bagiku asalkan tidak perlu menempuh kesesakan yang sarat begitu.

Perjalanan hari ini seperti biasa sambil ditemani dengan telatah FaFau, FBI & AG. Sesekali aku ikut menyanyi walaupun kenkadang liriknya ntahapahapantah hehhe...

Pertengahan jalan aku melihat sesuatu yang cuba mengintai dari tirai jendela. Apakah itu?? Wah, tidak lama kemudian muncullah binatang yang paling aku geli di situ. CICAK!!. Oh tidakkkkk...aku hampir terkejut, mujur stering kereta dipegang kejap. Sambil menahan rasa geli geliman, aku teruskan pemanduan. Nasib baik di luar cermin, kalau di dalam mahu aku memberhentikan kereta di tepi jalan dan seterusnya berjalan kaki ke pejabat sekiranya cicak tersebut mahu bermalasan di kereta aku.

Eh, jangan kutuk dulu..kereta aku bersih occey..hehehe..cuma musykil dari mana cicak itu datang.. ketika bercerita ini pun aku dah geli geleman. 

Kereta aku parkir di tempat biasa. Dengan cepat aku keluar dari kereta sambil cuba mengacah cicak itu namun nampaknya ia buat derk sahaja. Aku tinggalkan cicak itu begitu sahaja. Tengahari keluar makan, mujur cicak itu sudah tiada. Harapan aku jgnlah dia menyorok di mana2 bahagian kereta aku..
 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design