Tuesday, November 02, 2010

Say Hi

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Wah, lama tk blogging ni. Sebenarnya ada mcm2 peristiwa yang menarik berlaku tapi tkder masa nak update. Ada berita gembira sebenarnya tapi biarlah dulu, selagi ianya masih belum benar2 pasti biarkan ku simpan dahulu.heheh bukannya kedekut nk berkongsi tapi nanti2lah yer.... Lagipun aku rasa cerita peribadi tentang diri ini, biarlah hanya kwn2 terdekat sahaja yang mengetahui.

Minggu lepas, pulang dari tempat kerja seperti biasa sekitar jam 6.00-6.30 petang, aku menapak ke kereta yang diparkir di taman berhampiran opis. Mmg kebiasaannya aku akan meletakkan kereta di situ cuma selalunya tempat kesukaan aku di bahagian depan sedikit. 

Nasibku agak malang hari itu kerana sampai sahaja di kereta, kulihat cermin tingkap belakang retak seribu. Wah, hampir nk menitik airmata ini melihat Neon putih kesayanganku 'cedera'. Tatkala pintu di bahagian pemandu aku buka dan aku tutup perlahan2, serpihan cermin bertaburan...huhuhu..sedihnya..Teringat kata2 my dear bila aku khabarkan kepadanya, kalau boleh serpihan kaca itu dijadikan permata utk cincin, maka jimatlah sikit duitnya..hmmm...LOL~~

Petang itu atas bantuan kawan opis, aku mendapat 'cermin' baru..fuhyoooo siap tinted hitam lagi tu. Sepanjang jalan aku mendengar kibaran semulajadi dari 'cermin tinted' ku hahaha...

Sampai di rumah, nasib baik juga aku parkir kereta di hadapan rumah, maka selamatlah sikit dari kecurian, cuma aku terpaksa mencari kain penutup utk mengelakkan air hujan. 

Esoknya awal2 pagi aku sampai ke pejabat dan minta bantuan rakan sekerja menghantar kereta aku ke bengkel menggantikan cermin. Alhamdulillah siap juga ptg itu..tapi terbanglah duit aku. Apa nk buat, inilah risiko memakai kereta..

No comments: