Friday, November 12, 2010

Minggu Yang Sibuk

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Azam aku nak menyiapkan sekurangnya 2 manuskrip dalam tahun ini rasanya tidak dapat tercapai..huhu sangat sedih! Di kala aku bersemangat untuk menyambung manuskrip yang sudah siap kira2 200 mukasurat itu, laptop aku pulak buat hal. Entah kenapa kerap benar 'hang' sehingga aku menjadi fedup nak menyambung. Rasa nak kucampak sahaja..tapi..heheh sayang weyh..hampir RM2k harga laptop itu. Aku masih belum berkesempatan untuk menghantar laptop maroon aku itu ke 'klinik'. Kata teman, kerap 'hang' berkemungkinan kerana aku menggunakan W7 dengan ram 2gb, sedangkan untuk penggunaan W7 yang lebih lancar, seeloknya menggunakan sekurang2nya 4gb..adehhh. Harus juga ku tukar kepada W XP. Hmmm...

Kadangkala ada juga aku mencuri menaip di opis, tapi setakat manalah kan..idea ni kalau dipaksa akan menjadi ntah-apa-apa-ntah lah jawabnya. Itu pun aku curik masa lunch aku jikalau aku tidak keluar makan. Jadi, apa yang boleh ku katakan di sini, tunggulah dulu.. harap aku dapat menyiapkan manuskrip itu nanti, Insya Allah.

Jadual aku untuk bulan ini kelihatan padat sekali. Minggu ini aku harus membawa sepupu yang datang dari Jakarta berjalan-jalan. Time to pay back..hehehe..yelah masa aku ke sana, dialah yang mengangkut kami ke sana kemari. Minggu depannya pula, aku mungkin akan menyertai Batik Walk anjuran Yayasan Budi Penyayang. Minggu seterusnya pula, ke rumah saudara di Gombak menghadiri majlis pertunangan dan minggu lagi pulak, company trip (yeahh!!!) 

Masuk bulan 12, aku harus tumpukan sepenuh perhatian aku untuk perkara yang sangat penting dalam hidup aku. Perkara ini harus ada perhatian dan semangat yang jitu. Harapan aku agar semuanya berjalan dengan lancar..Insya Allah. 

No comments: