Monday, November 22, 2010

Batik Fun Walk

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


21 Nov 2010, seawal jam 6 pagi aku dan bangun dan bersiap2 untuk ke stesyen komuter bagi menyertai program Batik Fun Walk 2010 anjuran Yayasan Budi Penyayang. 

Kami seramai 7 orang menunggu tren untuk ke stesyen Putra. Pendaftaran bermula seawal jam 7 pagi. Huhu, lambat juga akhirnya kami sampai. Tapi tak mengapalah, yang penting kami sempat sampai sebelum acara  bermula namun terlepas juga sesi awal warming up bersama Linda Jasmin. 

Kami diberi sehelai batik lepas setiap seorang dan juga goodie bag yang mengandungi makanan dan minuman. Kerana masa yang terhad, tidak dapatlah kami memerah idea dalam masa yang singkat itu. Sudahnya kami berjalan dengan kain batik yang diselempang di bahu sahaja. Nasib baik juga aku membawa kain pario batik (hehehe memang sengaja dibawa), kak long pula membawa baju sleeveless batik dan anak2 buah juga memakai baju batik siap masing2. Hehe bolehlah dikategorikan meriah juga. 

Perjalanan harus melalui 5 check points yang telah ditentukan sepanjang jalan. Wah, berpeluh juga tapi kepenatan kurang terasa kerana sambil berjalan kami berbual dan sesekali bergambar hehehe..

Sampai di garisan penamat, kami berehat sebentar sebelum acara cabutan nombor bertuah diadakan. Acara sampingan adalah nyanyian dari pelajar2 Akedemi Fantasia seperti Maulana, Dauz, Mila dan Stacy. Pengacaranya merupakan peserta Raja Lawak (Hehe sorrylah aku tk berapa nak tahu nama mereka sebab aku kureng sikit hal2 sebegini). Anak2 buah bukan main seronok bergambar dengan mereka. Akulah yang menjadi photographer pada hari itu. Lagipun aku memang tidak berapa minat nak bergambar dengan artis (wah, mesti ramai yang berbulu dengan statement aku ni) kecuali kalau artis kesayangan aku seperti Anuar Zain atau Faizal Tahir ataupun Maher Zain..(^___^)

Sungguh hampa kerana aku langsung tidak bertuah hari itu, tiada langsung cabutan yang menaikkan nombor aku namun Khairul, salah seorang ahli kumpulan aku sangat bertuah, nombornya naik utk cabutan grand prize ~ TV LCD 32' tu...wahhh sangat jeles! Apapun Tahniah to Kerol dan terima kasih kerana belanja kami makan Pizza sempena kemenangan besar itu.

Sebelum balik sempat pula kami ke The Mall berjalan2 mencuci mata dan aku sempat jugak membeli 2 naskah novel english..heeee walaupun budget tak berapa nk mengizinkan...

Keseluruhannya acara ini sungguh seronok walaupun penat...

No comments: