Friday, October 01, 2010

Lunch

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Semalam aku dan teman-teman keluar makan. Kerana kami menjadi orang kaya pada hari itu (gaji dah keluar) hehe maka kami berpakat untuk makan di tempat yang special sikit. 
Destinasinya : Gerai Ayam Golek yang terletak di Kerinchi.

Maka dengan menaiki kereta kecil aku, kami ber5 pun memilih tempat dan membuat pesanan. Semuanya makan Set ayam golek yang terdiri dari 3/4 ayam, coselaw dan kentang goreng.

Lama juga kami menunggu giliran makanan kami sampai. Kira-kira setengah jam kemudian baru kamu dapat menikmati makanan kami.

Sambil makan sambil bercerita. Sesuatu yang luar biasa adalah alas ayam yang terdapat di pinggan kami. Aku sedikit pelik tapi tidak menyuarakan apa-apa pun. Sayur itu ku makan. Dalam hati berkata juga, sayur apakah ini?? Enak juga rasanya...

Kemudian kawanku berkata :

Hawa: Kenapa dia letak sayur sawi bukan salad?

Aku: Haa?? sawi ke? (heheh..sawi itu diterbalikkan dan daunnya dibuka lebar dan mentah, maka aku kuranglah nampak hehe.)

Hawa: Yalah, tu yang lambat agaknya sebab dia nk cari daun sawi ni, salad dah habis. Kena pergi kebun dulu...etc..etc..

Wakaka..kami tergelak-gelak. Aku makan sayur itu setengah manakala kwn2 yg lain langsung tk usik. Hehe..aku bukanlah penggemar sawi sebenarnya tapi apabila sawi dimakan mentah, agak enak juga rasanya. 

Kami fikirkan itu adalah kelainan gerai itu, tapi sewaktu kami melangkah pulang, kami lihat pesanan yang lain menggunakan sayur salad. Maka kami tergelak lagi..pastilah masa giliran kami itu sayur salad sudah habis..hehehe..apapun memang sedap makan di sana..:-))

No comments: