Monday, February 08, 2010

Jungle Trekking

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Sudah lama aku tak mengikuti aktiviti meredah hutan. Al maklumlah sentiasa sibuk dengan tugasan. Namun hari itu aku berkesempatan mengikuti aktiviti ini. Wah, rindunya bertemu kawan2 lama..

Walaupun aktiviti ini terasa memenatkan sedikit namun kepuasan tetap terasa kerana berjaya mengakhiri setiap aktiviti yang disediakan seperti meredah sungai, memanjat bukit..aktiviti malam. Memang seronok!

Sesungguhnya terasa nyaman apabila menjejakkan kaki ke dalam kawasan rimba. Mendengar arus sungai dan suara unggas penghuni hutan..adalah satu irama dan suasana yang mengasyikkan.

Jika ada peluang, ingin rasanya aku mengajak kawan2 turut sama menikmati keindahan alam.

Bulan depan geng trekkers akan mengadakan aktiviti memanjat Bukit Kutu. Dengar cerita keadaannya agak mencabar juga namun menurut kwn yg pernah sampai ke puncak sana, terdapat tempat yang menarik yang tidak pernah kita bayangkan. Hmm..apa agaknya ya. Aku sendiri belum memberi kata putus lagi sama ada mahu mengikuti aktiviti ini atau tidak (yang mengambil masa 3 hari untuk turun dan naik) Entahkan stamina aku cukup kuat atau tidak untuk sampai ke puncak, dengan susana yang sejuk itu.....

No comments: