Sunday, April 26, 2015

Selamat Hari Raya...

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Kurang dari 2 bulan lagi, akan menjelangnya Ramadhan. Korang semua dah ganti ke puasa-puasa yang tertinggal? Silalah ganti ya mulai dari sekarang. Jangan sampai bertemu Ramadhan sekali lagi pun puasa belum berganti. Perkara wajib harus di dahulukan. Itukan hutang kita kepada Allah..

Alhamdulillah Jumaat lepas hari terakhir aku mengganti puasa. Berapa hari yang tinggal? Hehe...biarlah aku aje yang tahu..

Dan hari itu juga rasa teringin pula nk berbuka puasa dengan Steamboat. Mesejlah encik suami...

Aku: Abang, hari ni rasa macam nk makan steamboat je..

Abang: Steamboat apa? kat mana?

Aku: Kat rumah je.. buat sendiri.

Abang: OK

Okay, maka hari tu pun aku rasa senang sedikit, tak perlu tergesa-gesa nak memasak. Balik tu singgahlah kedai beli 2 paket tomyam pes dan sayur-sayuran. tentulah aku pilih cendawan dan kobis cina sahaja. Bahan-bahan lain memang dah ada kat rumah..

Tadaaa... Inilah hasilnya. Syukur Alhamdulillah

Terima Kasih Yayasan Budi Penyayang di atas hadiah multi-purpose cooker tu. Memang sangat berguna..


Taip segala entri untuk blog anda disini.

No comments: