Tuesday, April 23, 2013

Riadah - Broga Hill

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Lama tak menjenguk blog ini. Alasan? Busy jelah kan memanjang. Apa nak buat, jadual penuh sesaja. Hujung minggu pun jarang nak lekat kat rumah, ada sahaja aktiviti..penat tapi Alhamdulillah seronok je menjalani kehidupan seharian.


Aktiviti Famili

Aktiviti famili (heheh..of coz utk yg muda2 sahaja) lama dah merancang dan akhirnya berjaya juga kami semua mendaki bukit Broga. Selama ni selalu jelah dgr citer dari anak2 buah dan kengkawan yang sudah ke sana. Tapi kali ini akhirnya berpeluang juga.

Seawal jam 5 pagi kami dah bertolak. Memasing bawa snek sarapan utk alas perut nanti. Aku bawa sandwich sardin tapi sebelum naik sahaja sandwich itu telah pun habis..hiks!

Masuk sahaja waktu Subuh, kami pun mencari port yang sesuai utk menunaikan kewajipan. Wajib tau! takda alasan nak meninggalkan solat. Bergilir2, kaum wanita dahulu sementara kaum lelaki menjaga kawasan. Yelah kan, mana tidaknya adalah beberapa kumpulan yang terkejut tetiba nampak putih sahaja hikhik..putih kain telekung.


Tidak sampai satu jam kami sudah sampai di puncak. Aktiviti bergambar dan bersarapan sebelum turun semula dan terjah sungai Gabai....Yehaaa!!!





Sampah sarap yang terdapat di Broga Hill. Sangat memalukan sebenarnya. Cuba jadi rakyat yang prihatin sikit. Jangan buang sampah merata-rata okeh!! Sama2 menjaga bumi kita






 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design