Wednesday, May 15, 2013

Wekend...Iron Man in 3D

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Hari sabtu yang lepas, sepatutnya aku mengikut company ke Broga Outbac untuk menjadi observer pada Team Building operations department kali ini..tapi hmmm..permintaan di saat2 akhir di mana aku sudah mempunyai aktiviti:-

1) Nak membawa ibu dan keluarga kuar g makan2. Sebutannya konon nak menyambut hari ibu tetapi di sebabkan Hari Ibu itu tidak elok disambut maka kami rancang famili gathering sahaja.

2) Nak dating bersama Mr Nice Guy - Hikss...walaupun hanya duduk rumah sahaja kan, tetap indah haha. Di sebabkan TB kali ini adalah 2hari 1malam maka aku pun tidak jadi nak menyertai kerana selagi ada pilihan jika boleh aku tidak mahu membiarkan Mr Nice Guy bersendirian....

Rupa2nya hari Jumaat kakak sepupu memberitahu ada tiket free (di taja sepenuhnya oleh company tempatnya bekerja) - Movie Day untuk menonton Iron Man 3 in 3D!! Aku teruja cepat2 beritahu en husband dan dia pun bersetuju. En husban memanglah suka menonton filem2 begini, cuba kalau aku ajak tengok filem C.I.N.T.A ...lebih2 lagi filem melayu..hmmm..


Kata en hubby Iron Man 3 ini tidaklah sehebat yang kedua. Hehe.. tapi apapun memang best. Anak2 buah excited betul. Pagi2 lagi aku dah kena ambil mereka dari rumah masing2 dan bawa ke rumah kami, bersarapan dahulu kemudian terus ke eCurve. Selepas menonton jalan2 di Ikea sambil menikmati meatball.


Tak nak sentuh pasal meatball sebab ramai yang sudah tahu keenakan meatball kat sini kan?..Tapi nak sentuh sikit pasal GST 6%. Ada yang kata takde..tapi aku perasan memang dah tak nampak di bawah bahagian bill tu TAPI telah dimasukkan sekali di dalam harga makanan.

Contoh :

Harga meatball 20 keping / RM17 - bila di key in menjadi RM18.02?  Hmmm...
Owh khabarnya Giant juga nak mulakan GST ni? 


No comments: