Friday, March 22, 2013

Lawak yang tidak ingin kita lihat

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Kisah seorang budak yang menggelabah.
Di ceritakan, ....begini kisahnya (kwang..kwang..kwang)

Di suatu pagi, bangunlah budak ini. Tengok jam di dinding, "oh-oh..terlambat suda". Ambil wuduk dan segera solat! (penting tu, jangan lalai!) Kemudian, cepat-cepat masuk ke dapur, jerang air dan sediakan minuman pagi untuk kekasih hati. Setelah mengiringi kekasih hati sehingga ke pintu luar, segera mandi.

Bersiap dengan sekemas yang mungkin. Mata terarah ke arah ke jam di dinding lagi..Whoaa..lewat! Tak payah makeup dululah. nanti kat opis sahaja, fikirnya. Ala, dalam kete sambil memandu leh gak make up2 kan..mcm tk biasa..hiks!

Capai kunci rumah di sebelah kanan, dan pegang kunci kete di sebelah kiri. Cecepat pakai selipar (eh g keje pakai selipar ke? - taklah..huisshhh dalam kete tu dh mcm kedai kasut, pilih je mana satu nak!)

Pastikan pintu hadapan dikunci dahulu sebelum membuka pintu pagar. Kemudian buka mangga yang menghalang pintu pagar. Tetiba...

Tinggggg!!!! 

Oh-oh....OMG! Kunci rumah dah jatuh di luar pagar. Periksa mangga tu dah terbuka ke belum?

Belum!!

Terpaku! Termangu! Terkaku!

Nak buat camne? Nak keluar tk boleh, nak masuk tak boleh!

Adoiiii...inilah yang terjadi. Nak cepat sangat kan? Hampeh..lambat terus!! Sempat jugaklah make up semasa terkurung tu hehe...

Agak-agak ada kalut mcm lagu ni tak...

Dulu biasa lewat tapi kini kena cepat
Bangun mesti awal tak ‘da masa nak berkhayal
Masuk bilik mandi, capai tuala, berus gigi
Siram serba ringkas semua kerja mesti pantas

Pakai apa saja yang tercapai oleh tangan
Di hadapan cermin jangan lagi nak berangan
Bersolek ala kadar asal kemas boleh saja
Bukan nak melaram kita cuma nak bekerja

Punch Card, o cepat X 4

Di jalanraya ramai orang berpusu-pusu
Ingin ke pejabat ikut tepat pada waktu
Makan tengah hari bila saja sampai waktu
Selesai bekerja kita pulang empat suku


Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2009/09/lirik-punch-card-sudirman.html#ixzz2OFN6D9fU


Taip segala entri untuk blog anda disini.

0 comments:

 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design