Friday, March 08, 2013

Bertemu Kembali

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Lama dah dibiarkan blog ini bersarang. Kekangan masa dan kerja kadangkala membuatkan aku lelah. Lelah dalam mengejar masa yang sentiasa meninggalkan aku di belakang. Kadang2 aku memaksa diri untuk mengikut rentak dan aliran kehidupan yang aku lalui. Segala rasa yang tersimpan di lubuk hati akan tetap tersimpan kemas di situ. Hanya padaNya aku berdoa semoga perjalanan hidupku sebagai hambaNya di dunia ini memberi manfaat kepada sesiapa jua yang mengenaliku.

Haha..bernada melankolik kah entri aku kali ini? Terserah pada yang menilai. Aku sebagai manusia hanya mencuba melakukan yang terbaik. Baik pada kita tak semestinya baik pada orang dan begitulah sebaliknya. Cuba aku elakkan agar segala kelakuan dan kata-kata ini tidak akan menyakiti hati mana-mana insan yang ku kenali.

Entahlah.. haish..

Oh ada berita gembira! Manuskrip aku yang ke-2 telah diterima. Biar pun persetujuannya akan diterbitkan lama lagi namun tidak mengapa bagiku asalkan minatku ini berterusan. Sekarang aku mencuri2 masa menulis manuskrip yang terbaharu. Insya Allah dari masa ke semasa akan aku cuba memperbaiki penulisanku.

Sebenarnya idea untuk menulis kadangkala melimpah ruah. Kawan2 banyak memberi semangat dan ada yang mahu cerita mereka di bukukan. Hehe.. tunggu ajelah ya kengkawan kalau masa mengizinkan. Biarpun aku tidak seperti penulis lain yang mampu menyiapkan manuskrip 3-5 buah dalam masa beberapa bulan, namun aku akan tetap meneruskan minat aku ini tanpa jemu.

Okay sampai sini dulu. Bila senang akan aku update entri untuk manuskrip aku...

No comments: