Friday, November 30, 2012

Busyuk..Jom Mandi!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Inilah rupa Suri & Neo setelah mereka dimandikan di suatu pagi yang indah.
Mereka ni dah biasa mandi cuma si Neo tu aje yg notty sangat. Badan basah sibuk ke sana  ke mari.
Suri steady aje... macho lah kononnya tu!

Suri


Neo

Friday, November 23, 2012

Kejutan Terindah

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Hari Sabtu yang lepas, kami tidak ke mana-mana. Duduk di rumah berehat sambil menyiapkan kerja rumah apa yang patut.

Petang itu aku lepak di bilik menghadap laptop di atas katil. Layan citer Battleship! Tidak lama kemudian Kekandaku pun masuk dan lepak di samping aku. Dia hanya tersenyum melihat aku yg beria-ia menonton filem tersebut. Sekejap aku ketawa sendiri, sekejap aku tepuk tangan..heeee...

Tidak lama kemudian, Kekanda meletakkan sebuah kotak di hadapan aku.

Adinda:  (ambil kotak sambil mebelek-belek)
Kekanda: Dah nampak kan tadi kat kabinet, tapi buat2 tak tahu
Adinda: Memanglah nampak kotak ni. Abang buat hiasan kan kat kabinet tu?
Kekanda: Cubalah buka.
Adinda: (membuka reben yang melingkari kotak tersebut. Goncang2 sikit. EH, berat!) Handphone! Note!
Kekanda: Ha, kotak kosong ke?
Adinda: Ini untuk yani ke? atau abang nk tunjuk handphone abang baru beli?
Kekanda: Abang nak pakai warna PINK?
Adinda: So untuk yanilah ni?
Kekanda: Habis tu?
Adinda: Terima kasih abang.
Kekanda: (senyum)

Tak tahu nak aku gambarkan perasaan waktu itu. Gembira ada, segan pun ada. Yalah dpt handphone baru siapa yang tak gembira tapi aku segan terasa hadiah itu mahal untuk aku. Dah habis pula beribu nak membeli handphone tu. Bukan satu, malah dibeli juga untuk dirinya sendiri. Semoga Allah melipahkan rezeki halal yang berlipat ganda untuknya.

Terima kasih abang atas segala pemberian abang selama ini. Yani tahu abang tidak pernah minta dibalas. Abang kata itu penghargaan untuk yani. Hanya Allah sahaja yang mampu membalas segala kebaikan abang. Doa yani panjatkan untuk kesejahteraan abang. Selamanya yani akan terus menyayangi abang.

Batik Fun Walk..Aktiviti Di Hari Minggu

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


18 November 2012 yang lepas, sekali lagi aku dan kawan2 serta anak2 menyertai Batik Fun Walk (BFW) ini. Riadah di hujung minggu bersama keluarga.

Seawal jam 6.30 pagi kami sudah keluar rumah. Berkumpullan kami di MaTic untuk pendaftaran. Setengah jam sebelum acara bermula kami di suruh warm up dahulu diketuai oleh Linda Jasmin.  Linda Jasmin yang seksi itu bertambah seksi apabila melenggok manja di pentas. Sangat Cantik!

Kemudian acara di mulakan..berjalanlah kami beramai2 pusing2 KL dan KLCC. Tapi kali ini mcm sekejap sahaja dah sampai ke garisan tamat. Hmm patutlah, hanya  checkpoint sahaja berbanding yang aku prg dahulu 8 checkpoint.

Seterusnya kami dihiburkan oleh artis2 Astro dan juga Dina. Owh lupa MC of the Day - Didie Alias. Best dan kelakar sungguh dia. Mmg kami terhibur.


Semasa acara pemberian hadiah dan cabutan bertuah, kami menunggu sahaja giliran nombor dipanggil tapi hampeh seorang pun dari kami tidak ada yang bertuah..tak ada rezeki. Pada aku, tahun ini aktivitinya tidak meriah seperti hari itu. Tapi apa pun anak2 sangat enjoy!!

Friday, November 16, 2012

Doa Amalan..menghiasi buku baru 1434H

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Bertemu kembali. Ada banyak benda nak cerita sebenarnya tapi masa itu terhad, sesungguhnya masa itu sangat cemburu pada diri ini (yalahhhh)

Minggu yang lepas jalan2 ke Sungai Siput, Perak. Syioknya cuti2 sambil melawat saudara di sana. Bila masuk kerja semula..arghhh lemau kembali.

Apapun, jom layan ni dulu...










Nota Kaki : Sama-samalah kita amalkan doa-doa di atas dalam kehidupan seharian. Salam Ma'al Hijrah

Tuesday, November 06, 2012

Mee Ketam KL....Aku datang

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Situasi di hari minggu yang indah seperti biasa....

Bangun pagi, solat Subuh. Kemas2 rumah. Sediakan sarapan pagi untuk kekanda (Bihun goreng yang dibeli - tambahan telur goreng dan hash brown sahaja)

Basuh baju kotor dan lipat baju yang bersih sambil tengok TV. Layan citer Adam & Hawa yang sudah dirakam tapi belum berkesempatan nak tengok.

Keluarkan bahan2 mentah untuk dimasak. Sambung nonton TV semula sementara menunggu bahan mentah nyah-beku. Tiba-tiba kekanda melabuhkan punggung di sofa bersebelahan:-

Kekanda : Rasa macam nak makan kari ketam
Adinda : [Tersenyum] Yeke? Kat mana?
Kekanda : Shah Alam.
Adinda : Bila?
Kekanda : Tghri ni. Lepas Zohor.
Adinda: [Mengangguk dan senyum] Okay
Kekanda: Cepat siap jangan lambat!

Layan makan kari ketam dan udang galah ni bersama nasi putih disulami air Lai Chee Kang (Ejaan betul ke? mlslnya nk google) Yummmyyyyy!!!!!

Thursday, November 01, 2012

Teman Pengganti

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Ini adalah Suri
"Budak" baru dalam rumah kami.
Ceria dengan kehadirannya
baik untuk kami dan juga...Suri.

Suri, hmmm...ke sana ke mari berlari
Nak bermain dengan tubuh yang lebih kecil darinya
Berlari-lari tanpa menghiraukan kami..
Yang dulu2 dinanti kepulangannya

Sudah ada teman pengganti
Penghuni lain tidak dipeduli
Hmmm...tak kisahlah Suri..
Asalkan kamu puas hati..

Main elok-elok..Neo dan Suri!!!

Perkara-perkara yang selalu Muslimah terlepas pandang

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Rasa nak berkongsi sedikit maklumat ini untuk semua yang singgah di sini. Juga untuk peringatan buat diri sendiri. Jom tengok, kenkadang kita wanita ni jadi mangsa fesyen jugak kan tanpa menyedari akan impak yang besar pada diri sendiri (sedar sbnrnya tp buat2 tk sdedar kowt heee)

Pandang gambaran di atas dan pandanglah diri sendiri. Mana yang tidak bersesuaian itu marilah kita sama2 perbaiki.

Pagi tadi dalam perjalanan ke pejabat dengar radio IKIM. Bercerita pula tentang azab neraka. Ya Allah sangat ngeri dan menakutkan. Kita semua sedar akan pembalasan Allah di akhir zaman nanti tapi kerap juga kita terlupa kan? Marilah muhasabah diri..peace yooo!!!!

 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design