Tuesday, February 28, 2012

...XOXO..

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hari Sabtu yg lepas, aku mengikut Mr Nice Guy ke Ampang Point, atau lebih tepatnya Ampang Superbowl. Aku tklah main, sekadar menemani MNG yg ada tournament di sana. Aku hanya mampu tengok jelah kan..sambil2 tu bagi semangat kat MNG.


Hee..pendekkan cerita, siapa sangka group MNG menjadi juara pada hari itu. Tahniah dan aku tumpang gembira. MNG seolah tak percaya aje groupnya menjadi juara. Hahaha cute sungguh mereka bergambar dengan piala masing2 beserta piala pusingan.

Habis acara itu kami pun jalan2 sebentar di sekitar Shopping Mall itu sebelum masuk ke dalam restoran Tarbush untuk makan tengahari. Setelah selesai makan, kami pun terus balik memandangkan meter parkir yang sudah hampir habis masanya..huhu..







Friday, February 24, 2012

..Lunch

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Nota : Jillian ni kat kedai kek Cherry. Kat deretan McDonalds & kedai bunga tu. 

Wah, lama rasanya tak pergi ke kedai Cherry yang terletak di Old Town Petaling Jaya. Hari Rabu yg lepas baru berkesempatan ke sana, seorang rakan sekerja belanja kami makan tghri sempena hari ulang tahunnya. Yang seronoknya kebetulan menunya pada hari itu adalah Mee Kari, Pulut Kuning Kari Ayam. Memang kami dah buat keputusan awal2, kalau menunya pada hari itu adalah spagetthi kami akan makan di tempat lain. Bukanlah maksudnya spagetthi kedai tu tk best cuma aku rasa macam tak best je nk mkn spagetthi hari itu. Memang sedaplah mee kari kat situ..nanti aku nk cuba buat sendiri pulak..jeng..jeng..jeng..

Dan yang paling BEST kat situ adalah lemon jellynya..Walla!!






Friday, February 17, 2012

...Sekali Lagi

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Semalam akhirnya tertunai juga rancangan nak makan-makan khas buat komiti members. Hee, pk punya pk akhirnya Shogun Sunway Pyramid menjadi pilihan. Aku ni okay jelah makanan jepun cuma aku kurang gemar sushi...entahlah tak tahu kenapa.

Gambar yang aku ambil menggunakan henfon, byk yg tkde rupanya memory full..haishhh..nasib baik ada sumber lain hee

Sharkfin soup

Antara jenis sushi yg ada




Dessert. Yg paling best Jelly Pumpkin..yummy

Komiti, sorg je takde. 


Thursday, February 16, 2012

...akhirnya aku tergoda & terlanjur

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Opsss...jgn prejudis dulu bila baca tajuk entry aku ini hee..



Apakah kaitan gambar di atas dengan entry aku hari ini? Di dalam cawan itu adalah air MILO.
Dulu aku penggemar milo. Teringat masa sekolah hampir setiap hari minuman yg akan ku beli adalah milo ais. Wah, betapa nikmatnya kala itu tatkala dapat menikmati keenakan milo dingin..perghhhh..

Namun entah mengapa, setelah menjejak dunia pekerjaan, aku semakin kurang menggemari milo. Bahkan aku juga elergik dengan baunya. Ianya berlaku secara tiba-tiba. Pernah ada org mengatakan jika kita menyukai sesuatu itu dan seringkali menikmatinya, kelak suatu hari nanti pasti kita akan merasa bosan dan akhirnya sudah tiada keinginan ke arah itu? Entahlah, sukar aku nk mentafsirkannya. Buat masa ini aku masih penggemar ayam tegar, hehe..adakah suatu hari nanti...???

Okay, berbalik kpd cerita milo, kerana seringkali melihat dan mencium bau milo (setiap kali ke pantry tea lady akan membancuh milo utk rakan sekerja) aku akhirnya terpengaruh dan terlanjur. Hee, semalam aku sudah tidak dapat menahan rasa, maka aku pun membuat air milo.

Wee....aku pun membawa air milo hangat ke meja aku dan bersedia dengan beberapa keping biskut. Namun aku hanya mampu menghabiskan beberapa teguk sahaja. Ternyata keghairahan aku terhadap milo telah pudar sama sekali. Opsss...bukan. sama sekali! kerana... aku masih boleh menikmatinya milo begitu sahaja..lebih enak!

Friday, February 10, 2012

....siapa paling comel?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Heee...kenapa aku post gambar2 mereka ini? Siapakah mereka semua ini? Comel2 kan....


...lalalala kembali semula

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Aku baru je mula start keje hari ini setelah bercuti panjang plus cuti demam + sakit tekak. Huu peritnya tekak apabila batuk. Sangat tak selesa..



Cuti panjang hari itu aku ke Perak, jalan2 ke rumah sedara, kemudian konvoi pula ramai2 ke Cameron Highland. Baliknya aku dah mula sakit2 tekak. Puncanya bukanlah sebab berjalan ke tempat sejuk tu (hmmm..cameron dah tak sesejuk dulu) tapi kerana musim yg tidak menentu. Jalan nak naik ke puncak tu pulak sangat sesak sehingga aku terlepas nak menjoinkan diri ke famili gathering (makan2 steamboat)




Terasa penat badan ni. Berehat kat rumah pun dengan keadaan yg tidak sihat ni rasa bertambah sakit badan pulak... ubat dah bergelen2 aku minum (betul ni, tak tipu!)


Friday, February 03, 2012

...pelik tapi benar

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Teringin? Apa yang aku teringin? hmmm...

Aku teringin keropok lekor! Haha...

Tghri tadi aku keluar sebentar membeli makanan. Dalam perjalanan ternampak sebuah gerai menjual kuih. Salah satu yg terhidang di atas mejanya adalah keropok lekor. Yang nipis dan rangup. Wah, sungguh menyelerakan!

Dalam hati aku berniat akan singgah ke gerai itu untuk membeli barang seringgit dua untuk dibawa ke pejabat - boleh dikongsi bersama rakan sepejabat dalam perjalanan pulang nanti.

Setelah membeli makanan bungkus, aku pun memandu kereta secara perlahan dan mata melilau memerhatikan gerai tersebut, tapi aku tk jumpa gerai itu! Haha..sangat lucu. Ku ambil pusingan U dan sekali lagi melalui jalan itu tapi masih tidak jumpa. Pelik! tapi itulah kebenarannya. Ku pusing sekali lagi. Ternyata memang aku tidak jumpa gerai tersebut. Sudahnya ku pulang ke pejabat dengan deraian air mata yang bercucuran lebat dipipi. (haaa...ayat yg last itu gempak sahaja. Tidaklah sampai ke tahap mengeluarkan airmata!) Heee....

...very dissappointed

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Inilah pertama kali aku rasa sangat2 kecewa dengan diri sendiri. sebabnya? hmmm..sebab aku tk dapat buat apa yang aku janjikan kepada orang dgn hasil yang terbaik. 

Bukanlah aku tak mencuba, malah selama dua hari ini aku tidur lewat. sedaya upaya aku cuba siapkan dengan masa yang sungguh suntuk. mr nice guy (MNG) pun tidak ku layan dengan sempurna...maafkan yani ye abang. Alhamdulillah dia sangat memahami.

Dengan lappy aku yang rosak, maka aku terpaksa menyusahkan MNG dengan meminjam lappynya pula. Mengadaplah aku hingga ke dinihari.

Paginya sblm ke tempat kerja dapatlah aku siapkan sepenuhnya cuma tinggal satu langkah sahaja untuk menlengkapkan semuanya. Save to movie!

Malangnya fail tersebut tidak dapat diterjemahkan ke dalam movie file. Sampai ke pejabat ku cuba lagi. masih gagal! sedangkan tuan empunya mahu mengambilnya pagi hari tersebut. Di PC ku masih gagal, ku cuba meninjam PC kawan - konon pada anggapanku kemungkinan penggunaan windows yang berbeza namun ternyata tetap gagal. Aku hampir mahu menangis! Sia-sia sahaja usaha aku itu. Melalui mesej yg terpapar, ku cuba fahami namun aku masih tidak dapat mencari di mana silapnya sedangkan putaran waktu terus berjalan.

Sehinggalah sampai ke detik akhir, akhirnya aku dapat mencari alternatif lain. Fail itu kuterjemahkan ke dalam bentuk yang lain. Harap ianya dapat membantu tuan empunya.

Memang tuan empunyanya sangat baik. duit yg telah diberi kepada aku sebagai upah untuk menyelesaikan projeknya itu ku kembalikan namun tuan empunya enggan mengambilnya. katanya dia paham bagaimana kesusahan aku dan masa yang aku luangkan utk membantunya. aku sangat berterima kasih namun masih terselit juga rasa kecewa dan tidak puashati kepada diri sendiri.

hmmm...banyak benda sbnrnya yang ingin aku buat dalam tahun ini. semoga ianya tidak tinggal angan2 sahaja. Langkah pertama, laptop maroonku itu harus ku 'service' dahulu 


Wednesday, February 01, 2012

..opppsssss...untuk para isteri sahaja

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Begitu senangnya utk para isteri  mencari pahala kan? Buatlah sesuatu perkara yang disukai oleh en. suami (selagi tidak melanggar hukum Islam) maka senanglah kita mendapat keredhaannya...Ha, so apa tunggu lagi, wahai para isteri..jom lah memasak untuk suami.....

 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design