Tuesday, November 06, 2012

Mee Ketam KL....Aku datang

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Situasi di hari minggu yang indah seperti biasa....

Bangun pagi, solat Subuh. Kemas2 rumah. Sediakan sarapan pagi untuk kekanda (Bihun goreng yang dibeli - tambahan telur goreng dan hash brown sahaja)

Basuh baju kotor dan lipat baju yang bersih sambil tengok TV. Layan citer Adam & Hawa yang sudah dirakam tapi belum berkesempatan nak tengok.

Keluarkan bahan2 mentah untuk dimasak. Sambung nonton TV semula sementara menunggu bahan mentah nyah-beku. Tiba-tiba kekanda melabuhkan punggung di sofa bersebelahan:-

Kekanda : Rasa macam nak makan kari ketam
Adinda : [Tersenyum] Yeke? Kat mana?
Kekanda : Shah Alam.
Adinda : Bila?
Kekanda : Tghri ni. Lepas Zohor.
Adinda: [Mengangguk dan senyum] Okay
Kekanda: Cepat siap jangan lambat!

Layan makan kari ketam dan udang galah ni bersama nasi putih disulami air Lai Chee Kang (Ejaan betul ke? mlslnya nk google) Yummmyyyyy!!!!!

2 comments:

Hanny Esandra said...

bapakkk.. besornya udang dengan ketam.. hehhe.. nasiblah saya tak minat ketam.. kalau tak harus paksa en.suami jugak nih.. :-)

Aryanie Ismail said...

Tak suka ketam? huhu ruginyerrrr...

 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design