Friday, November 23, 2012

Kejutan Terindah

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Hari Sabtu yang lepas, kami tidak ke mana-mana. Duduk di rumah berehat sambil menyiapkan kerja rumah apa yang patut.

Petang itu aku lepak di bilik menghadap laptop di atas katil. Layan citer Battleship! Tidak lama kemudian Kekandaku pun masuk dan lepak di samping aku. Dia hanya tersenyum melihat aku yg beria-ia menonton filem tersebut. Sekejap aku ketawa sendiri, sekejap aku tepuk tangan..heeee...

Tidak lama kemudian, Kekanda meletakkan sebuah kotak di hadapan aku.

Adinda:  (ambil kotak sambil mebelek-belek)
Kekanda: Dah nampak kan tadi kat kabinet, tapi buat2 tak tahu
Adinda: Memanglah nampak kotak ni. Abang buat hiasan kan kat kabinet tu?
Kekanda: Cubalah buka.
Adinda: (membuka reben yang melingkari kotak tersebut. Goncang2 sikit. EH, berat!) Handphone! Note!
Kekanda: Ha, kotak kosong ke?
Adinda: Ini untuk yani ke? atau abang nk tunjuk handphone abang baru beli?
Kekanda: Abang nak pakai warna PINK?
Adinda: So untuk yanilah ni?
Kekanda: Habis tu?
Adinda: Terima kasih abang.
Kekanda: (senyum)

Tak tahu nak aku gambarkan perasaan waktu itu. Gembira ada, segan pun ada. Yalah dpt handphone baru siapa yang tak gembira tapi aku segan terasa hadiah itu mahal untuk aku. Dah habis pula beribu nak membeli handphone tu. Bukan satu, malah dibeli juga untuk dirinya sendiri. Semoga Allah melipahkan rezeki halal yang berlipat ganda untuknya.

Terima kasih abang atas segala pemberian abang selama ini. Yani tahu abang tidak pernah minta dibalas. Abang kata itu penghargaan untuk yani. Hanya Allah sahaja yang mampu membalas segala kebaikan abang. Doa yani panjatkan untuk kesejahteraan abang. Selamanya yani akan terus menyayangi abang.

2 comments:

~AyraScarfHouse~ said...

walahh..

kak kuu, sangat mentikk...pink lagi kann??

bestnyaaaa...*tetiba mode nk kawen jugek! * lalalalala

Aryanie Ismail said...

hehe... cepatlah kawennn

 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design