Wednesday, October 03, 2012

Hari yang gelap, kini sudah terang

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Hari ini hari ke-3 aku sampai ke opis seawal jam 6.50 pagi. Huhu awalnya kan? Apa yang aku buat? Bukannya pintu pejabat bukak pun pepagi  ni?

Hee..minggu ini bermulalah marathon pagi untuk aku. Bukanlah aku ni tak bangun pagi, tapi pepagi tu dah bersiap untuk ke pejabat. Mungkin biasa bagi orang lain waima encik suami pun tapi tidak biasa bagi aku. Apapun alah bisa tegal biasa. Lama2 nanti biasalah tu.

Selalunya, seawal jam 6 pagi mmg aku dah bangun, menyediakan air hangat untuk encik suami dan solat Subuh. Tapi sekarang ni aku kena latih diri aku untuk bangun setengah jam lebih awal dari biasa: maknanya jam 5.30pagi. Mai aihhh boleh ke ni? Sedangkan aku ni jenis yang bukan tidur malam awal sangat. Kalau sebelum kahwin, jika jarum jam belum melebihi angka 12 mmg mata ni tak ngantuk pun. Sejak berkahwin rutin tu agak berputar sikit namun tetap angka tu melewati jam 11 jugak. Sudahnya berapa jam aku tidur? Huuu...tk elok untuk kesihatan dan kecantikan, cewaaahhhhh...!!

Aku dah cuba sedaya mungkin mengikut rentak encik suami. Bangun, solat dan mandi. Tapi seringkali juga encik suami mendahului aku. Psttt kenapa ya? Perempuan ni memang bersiap lambat ke? Taklah jugak kan sebabnya aku hanya memakai baju untuk kerja dan menyarung tudung serta menyembur sedikit wangian sahaja. Make-up2 nantilah apabila sampai kat opis ataupun kat rumah mak yang jaraknya agak dekat dengan pejabat, namun tetap juga encik suami akan berkata :-

"Cepat, dah lambat ni!"

Fewwwwhhhh...habis tu aku nak bangun jam berapa ni?

0 comments:

 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design