Tuesday, September 18, 2012

Kenapa aku masuk dalam entri ini?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Cuba teka siapakah aku?
Bentukku panjang. Berukuran lebih kurang 7cm. Badanku tirus, mempunyai kepala yang sedikit besar berwarna hitam. Tuan aku sangat sayangkan aku. Aku diletakkan di dalam rumah yang diperbuat daripada kulit dan berwarna hitam (hitam itu menawan). Aku tidak dibiarkan bersendirian di dalam rumah tapi ditemani oleh 2 sahabat yang lain. Tiap-tiap hari tuan aku akan membawa aku bersamanya. Kiranya aku ni sangat pentinglah untuk dia. Tanpa aku dia tidak akan dapat ke mana-mana. Tanpa aku dia seperti org buta kehilangan tongkat. Aku harus dipertemukan dengan soul mate aku agar aku dapat 'bernyawa' seperti biasa. 

Tapi hari ini dia telah melupakan aku. Dia membawa aku bersamanya tetapi dia tidak menggunakan aku. Aku tidak marahkan dia kerana tidak menggunakan aku tapi aku marah kerana dia melupakan dan meninggalkan aku. Kenapakah dia tega melakukan sedemikian? Aku sangat sedih.

Dapat tak kalian meneka apakah bendanya itu?

Hehe...Alkisahnya hari ini aku keluar makan bersama 2 org teman. Aku tidak membawa kereta hanya mengikut kereta teman. Setelah selesai makan, kami pulang semula ke opis. Hampir sahaja mahu ke bilik department aku, barulah aku perasan kunci kereta ku tiada. Yang ada hanyalah dompet dan telefon bimbit. Di manakah aku letakkan kunci kereta aku?

Adoiii...puaslah mencari tidak juga berjumpa. Ku lihat semula di kereta kawan, namun masih tidak ku temui. Lantas aku meminjam kereta kawan dan berpatah semula ke tempat kami makan. Naib baik dekat sahaja. Ku tanyakan kepada pemilik kedai itu tapi hampa kerana mereka tidak perasan langsung akan kunci kereta ku itu. Dengan langkah kecewa aku pulang semula ke pejabat. Di pertengahan jalan aku meraba-raba tempat duduk hadapan. Di sebelahku yang memandu adalah kawan sepejabat yang aku minta tolong. Tiba-tiba aku tergelak kuat kerana kunci keretaku elok sahaja terselit di tepi pintu. Hehe..jangan marah ya kengkawan.

Macamana aku boleh tk perasan agaknya ya? Heheh...nak kena tambah ke ketebalan cermin mata aku? Owhh noooo!!!

No comments: