Tuesday, July 17, 2012

Eskrim Potong

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Last week, aku dan kawan singgahlah ke pasar malam. Kawan minta tolong nak membeli buah katanya. Untuk dibawa sebagai buah tangan semasa kenduri di kampung suaminya nanti.

Hee..lepas tu nampak pulak orang jual eskrim potong nih. Walla..Yummy.. Ini kali ke-2 kami beli eskrim ni. Yang pertama kami mencuba perisa keladi. Kali ini jagung pula. Wah sedap layan eskrim ni...jommm!!!

Lagi satu aku nak highlightkan di sini tentang video/gambar2 lucah yang selamba di pamerkan di jalan2 pasar malam. Allah, pelik kan tapi itulah kebenarannya. Dahulu pernah juga aku singgah di kedai yang menjual VCD. Kononnya nak membeli cerita cetak rompak untuk ditonton bersama keluarga..hehehe. Sedang asyik membelek, tiba2 aku terkejut kerana nampak gambar2 lucah menjadi cover CD tersebut. Mataku meliar melihat ke sana  ke sini, rupanya bukan satu malah berpuluh2 keping VCD lucah dijual selamba sahaja di tempat awam begitu.

Baru2 ni pula, di kaki lima pasar malam. Kami singgah di satu kedai di kaki lima ni, mula2 tu untuk melihat gelang tangan yang bersinar menarik perhatian. Sambil itu mataku meliar melihat barang2 lain yang  mungkin berkenan di hati. Kemudian, mataku teralih pula di satu benda berukuran empat segi sama. Pada mulanya aku tidak perasan apa bendanya itu (maklumlah tak pakai cermin mata ketika itu), lalu aku menunduk sedikit. Berdetak jantung aku ketika melihat adegan yang terpapar. Sangat ganas, sangat jelas. Gambar apa? Hmm....apa lagi...SX la.

Aku siku kawan di sebelah sambil bibirku memuncung sedikit menunjuk benda itu. Kawan aku turut melihat benda yang sama, dia pun tersenyum. Hm...dan benda itu ku rasa adalah sebuah video game. Lantas kami beredar dari situ. 

Hai, kalaulah yang singgah di tempat itu sebuah keluarga bersama anak2 yg masih kecil, dan kemudian anak2 itu bertanya kepada kedua ibu bapanya apakah bendanya itu? Adoii apa agaknya mak dan ayah nak menjawab ya?

Inilah kadang2 bahananya zaman IT ni. Segala maklumat di hujung jari. Bukan sahaja maklumat yang berguna, malah yang tidak sepatutnya juga amat senang di lihat di internet. Lantas ,siapa yang harus dipersalahkan??

No comments: