Tuesday, April 24, 2012

Sejauh manakah kita menjaga penampilan

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Aku nak berkongsi cerita. Kisah ni lama tak lamalah berlakunya. Tujuan aku bercerita ni bukanlah nak membuka aib orang (orang ni pun aku tak kenal) tapi sekadar nak berkongsi. Kita ambik dari sudut positif okeh!

Al-kisah hari tu aku dan anak buah pergi ke suatu tempat. Entah macamana mata aku tetiba menangkap satu pemandangan yg bagi aku sangat memalukan. Pasangan ni menaiki sebuah motosikal dan berada betul2 di hadapan kereta aku ketika lampu isyarat berwarna merah di sebuah selekoh. So nak atau tidak memang itulah pemandangan aku kan heee...

Yang tak bestnya kerana baju wanita yg membonceng itu terangkat sehingga menampakkan lurah punggungnya kerana baju yang ketat dan pendek, juga kerana dia berseluar jenis 'low-waist' aku rasa.

Ketika lampu isyarat bertukar hijau, aku pun memandu ke arah Puchong. Motorsikal di hadapan aku juga mengikut jalan yang sama. Pada ketika ini aku dapat melihat gegaran punggung wanita itu (hee...aku pun malu nak tengok)

Anak buah aku kata, pemandu van di sebelah kami juga nampak pemandangan itu dan mereka ketawa.
Ya Allah, aku turut merasa malu melihatnya. Yelah, malu, segan dan marah jugalah kerana mereka mentertawakan kaum hawa, apatahlagi utk perkara yg tidak sepatutnya tentulah aku turut merasa bahangnya.

Jadi, nasihat aku (untuk aku jugak) bagi kaum wanita tu, tolonglah menjaga penampilan anda. Berpakaianlah yg sepatutnya. Jangan biarkan anda menjadi bahan ketawa dan umpatan orang lain..Wallahualam.
Semoga mengambil iktibar

0 comments:

 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design