Thursday, March 10, 2011

Moneyplant ku layu di kolam pasu

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Kesian tak rupa pokok aku ni?

Adeh, tadi tetiba aku tergerak hati nak menjenguk rak di atas kepala aku ni ha.. Akhirnya terlihatlah moneyplant aku yang dah lama tercongok di situ, terpuruk dan tersorok tanpa belaian..haishhh.

Kalau dulu (sewaktu department aku di tingkat bawah) rajin benar aku membelai pokok kesayanganku ini. Kata kawanku pokok aku ini cantik, cepat membesar dan menjalar. Wah, adakah tandanya rezeki aku bertambah? kata oranglah..hahahah tapi aku tk ambik kisah pun tentang itu. Rezeki Allah yang bagi dan aku bersyukur dengan limpah kurniaNya. Aku sebenarnya bukanlah seorang yang suka sangat menanam bunga atau yang sewaktu dengannya. Entahlah, tidak ke situ pulak minat aku. 

Nasib baik pokok aku ni masih sempat diselamatkan. Hanya sehelai daun yang sudah layu. Daun2 lain mujur sempat diselamatkan. 

Persoalannya nanti: Adakah aku akan teringat untuk membelai pokok aku ni nanti? Heee..kena letak reminder lah kut supaya aku takkan lupa...

No comments: