Friday, March 11, 2011

Merentas Desa

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Pagi tadi sewaktu dalam perjalanan nak ke opis, jalan agak sesak sedikit. Aku mulanya tak perasan sangatlah kerana seperti biasa aku akan menyanyi2 dalam keta (kereta) seorang diri (lagipun memang selalu jugak lewat ke pejabat) jadi aku tak ambil pusing sangat. 

Tapi bila tiba di satu selekoh, keta makin perlahan. Lebih lagi keta yang di depan aku, aduhaiii lambat cam siput. Aku cukup pantang jugaklah kalau duk belakang kete yang macam ni. Kalau sampai nak tinggalkan jarak dengan kete yang depan sampai satu kilometer, baik duk tepi je ah.. heheheh

Akhirnya terjawablah persoalan. Rupanya ada acara merentas desa. Dari sekolah mana tidak pulaklah aku tahu. Mungkin sekolah menengah Sri Petaling yang terletak berhampiran opis aku.

Sempat aku curik ambil gambar (Hehehe pakai henset baru yang dibeli oleh tunang aku..tp dalam jarak jauh jelah). 

Teringat aku masa zaman sekolah dulu. Merentas Desa ni adalah acara wajib yang perlu disertai oleh semua pelajar apatahlagi pelajar yang malas bersukan macam aku ni haa..;-))

No comments: