Thursday, March 24, 2011

Dot Dot Dot Dalam Botol

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Salah satu babak dalam citer Dot Dot Dot Dalam Botol

Hari ini aku rasa terpanggil pulak nk bercerita tentang filem Dot Dot Dot dalam Botol. Sempat aku bercerita dengan kakak semalam 'Kenapa tajuknya ditukar ke (dot dot dot) ... dalam botol?. Kata kakaku mungkin kedengaran sopan.

Tapi aku pulak berfikir lebih elok kut diletakkan tajuk asal sahaja. Perkataan 'anu' itu kalau dilihat dalam kamus  Dewan Bahasa dan Pustaka , membawa maksud orang/benda yang tidak disebut namanya atau sesuatu / benda yang tidak diketahui dengan tepat. Tapi jika disebut Dot Dot Dot, pemikiran masyarakat kita lebih tertumpu kepada benda yang selalunya tidak elok. Entahlah, pendapat masing2 kan. Ada jugak yg mengatakan Anu itu adalah kemaluan. Hmmmm...

Apapun, sebelum korang nak mengutuk filem ni, aku rasa baik korang g tengok dulu. Fahami apa maksud yg ingin disampaikan oleh Raja Azmi di sebalik cerita yang mengundang kontroversi ini. Tak perlulah kita nk menghentam atau melatah apabila mendengar tajuk cerita ni. 

Mungkin Raja Azmi terkenal dengan sikapnya yang 'berterus terang' atau 'lancang' kata orang, tapi setiap orang kan berhak mengatakan pendapatnya (tak kisahlah bagaimana mereka meluahkan) hehehehe..ada ke yg tk bersetuju dengan aku nih?

Filem ini kata Raja Azmi bukanlah cerita seks atau cerita ranjang. Perkara sebegini memang ada berlaku dalam masyarakat kita sekarang cuma masih belum dibicarakan secara terbuka tentang lesbian/gay dan pertukaran jantina ni. Korang leh baca kat  murai.com . 

Rasanya filem ini diklasifikasikan dalam kategori 18thn ke atas. Janganlah pulak korang g tgk bawa anak2 yg bawah dari 18thn yer. 

Aku nak cerita lebih-lebih pun, aku sendiri belum tahu jalan ceritanya macamana. Adakah aku akan pergi tengok nanti? jeng..jeng..jeng...

Nota kaki : Sokonglah filem tempatan

1 comments:

Anonymous said...

sedapnya lagu...

 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design