Tuesday, January 25, 2011

Go Green

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Selingan : Para Peragawatan (Peragawati + jantan) LOL~~

Agak lama aku biarkan blog ni sepi seketika. Minggu yang sangat sibuk. Penat jugak sebenarnya terkejar sana terkejar sini tapi alhamdulillah masa terisi dengan sesuatu yang berharga..

Jumaat yang lepas company aku mengadakan jamuan makan malam di Hyatt Saujana bertemakan "Go Green". Nak memupuk semangat sayangkan bumi di kalangan semua orang. Jadi selamatkanlah bumi kita ya.. 

Kalau boleh bagi perokok2 tegar tu, ingat2lah orang tersayang. Bukan sahaja membahayakan bumi tapi juga orang2 yang dekat dengan anda. Amalkanlah hidup secara sihat.


Let Me Help (To the tune of Twinkle, Twinkle, Little Star )
Reduce, recycle and reuse, 
Be careful with the things you choose. 
Don't leave lights and water on, 
Pick up litter when you're done. 
Keep the air and water clean, Help our earth stay strong and green!


Lagu di atas ni aku petik dari sebuah website, sebagai hiburan dan kata2 untuk teks kata2 aku sebagai Mistress of Ceremony (emcee) pada malam itu. Tapi dek kerana kesuntukan masa, show yg aku dan teman pengacara nak buat terpaksalah dibatalkan..namun apapun memang seronok, penghargaan buat para pekerja..

So aku pun nak ambil kesempatan nak menyeru semua orang supaya menjaga alam sekitar okeh! Bukan untuk orang lain, untuk anda jugak dan untuk generasi akan datang. Ingat2 lah lirik lagi Zainal Abidin HIJAU..

"Bumi yang tiada rimba, seumpama hamba. Dia dicemar manusia, yang jahil ketawa"

SAVE THE WORLD. GO GREEN!

No comments: