Wednesday, December 08, 2010

Jalan-Jalan Pangkor

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Dec 1, 2 & 3, company buat trip ke Pulau Pangkor. Tahun ni dalam Malaysia sahaja berbanding tahun lepas ke Bali. Hopefully next trip dapatlah ke luar negara lagi...weeee...~~

Apapun trip ni memanglah seronok. Nasib baik juga pergi ramai2. Aku rasa kat Pangkor tu agak boring jugaklah sebab tak banyak tempat yang boleh dilawati selain di pekan pangkor sajelah. Kalau saja2 nak pergi baiklah pergi ramai2 dan penuhi dengan aktiviti. Tempat macam ni sesuai untuk merehatkan minda atau berbulan madu..heeee~~

Pagi itu kami bertolak jam 6 pagi dari opis menaiki bas. Nasib baiklah aku terjaga jugak pagi itu kerana malam sebelumnya dating bersama Natrah. Kepala pun peninglah jugak kerana bangun di awal pagi hehehe...
cadang dalam bas nak tidur tapi tak boleh jugak sbb nak tengok pemandangan n asyik bercerita sahaja...

Suatu pagi aku duduk di beranda bilik hotel kami di tingkat 2. Konon nak mengambil angin pagi. Sedang aku duduk melihat pemandangan pagi nan indah itu..tetiba datanglah seekor kera lalu betul2 di belakang aku. Aku terperanjat dan segera masuk ke dalam bilik. Sempat jugak aku mengunci pintu. Melalui tingkap ku lihat kemudian datang pula 2 ekor kawan2 kera itu dan semuanya bertandang di balkoni bilikku. Seekor di tingkap sisi, seekor di tingkap depan dan seekor lagi bergayutan hahah.. Sempat jugak aku snap pictures kera2 ini yang sungguh lucu. Yang peliknya kera ini pun suka main nyorok2 (hahahah!!) Nak tahu? sbb bila ku tutup pintu, kera yang bergayut itu akan hilang di sebalik kayu. Bila ku buka pintu perlahan2, kera itu akan menunjukkan mukanya dengan aksi bergayut secara terbalik. Dua tiga kali juga aku buat begitu.. Heee ketawa dalam hati melihat aksi mereka....

Hari terakhir di Pangkor, kami mendaki bukit (jungle tracking). Sepatutnya semua staff yang seramai lebih kurang 30++ itu ikut sekali tapi pada pagi itu hanya 8 orang sahaja (7 ppuan dan seorang lelaki) Hmmm... alasan mereka yang tk pergi tu penatlah, sakit kakilah, takut pacatlah dan sebagainya. namun bagi aku satu kerugian kalau tk turut serta. Awal2 dah diberitahu oleh kerana cuaca hujan dan lembab, kemungkinan pacat itu merayap sangat besar. Apapun kami redah sahaja. Lebih kurang 1 jam kemudian, kami sampai ke bawah semula. Semua periksa kaki masing2. Haaaa, ambik! Dalam kasut punyalah besar2 pacat. menjerit jugalah. Ingatkan dah taburkan garam di kaki dan kasut pacat itu takut nak masuk tapi nampaknya ia tetap tak peduli..haishhhh!!!

Tak perlulah rasanya aku nk cerita panjang kat sini. Kalau yang dah pernah pergi korang tahulah camner seronoknya kat sana kan. Yang belum pernah pergi tu bolehlah pergi lepas nie..Cuti2 Malaysia.


No comments: