Friday, October 01, 2010

Eeeeiiiiwwwwww

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Pagi ini pagi yang sangat indah, dengan cuaca yang menyenangkan, aku pun bersiap ke pejabat dengan berbaju kurung satin biru cair dan shawl belang gabungan biru pekat dan biru cair (wah, aku rasa penampilan aku hari ini boleh tahan - hehehe. Bukan aku cakap yer tapi pujian yang diterima. )

Dengan lafaz bismillah, doa menaiki kenderaan dan doa lainnya, aku pun memulakan perjalanan. Dari rumah ke pejabat tidaklah jauh sebenarnya tapi memandangkan aku terpaksa mengelak dari macet di jalan klang lama, maka aku memilih laluan ke pantai dalam. Biarlah aku harus berpatah balik tiada masalah bagiku asalkan tidak perlu menempuh kesesakan yang sarat begitu.

Perjalanan hari ini seperti biasa sambil ditemani dengan telatah FaFau, FBI & AG. Sesekali aku ikut menyanyi walaupun kenkadang liriknya ntahapahapantah hehhe...

Pertengahan jalan aku melihat sesuatu yang cuba mengintai dari tirai jendela. Apakah itu?? Wah, tidak lama kemudian muncullah binatang yang paling aku geli di situ. CICAK!!. Oh tidakkkkk...aku hampir terkejut, mujur stering kereta dipegang kejap. Sambil menahan rasa geli geliman, aku teruskan pemanduan. Nasib baik di luar cermin, kalau di dalam mahu aku memberhentikan kereta di tepi jalan dan seterusnya berjalan kaki ke pejabat sekiranya cicak tersebut mahu bermalasan di kereta aku.

Eh, jangan kutuk dulu..kereta aku bersih occey..hehehe..cuma musykil dari mana cicak itu datang.. ketika bercerita ini pun aku dah geli geleman. 

Kereta aku parkir di tempat biasa. Dengan cepat aku keluar dari kereta sambil cuba mengacah cicak itu namun nampaknya ia buat derk sahaja. Aku tinggalkan cicak itu begitu sahaja. Tengahari keluar makan, mujur cicak itu sudah tiada. Harapan aku jgnlah dia menyorok di mana2 bahagian kereta aku..

No comments: