Wednesday, September 15, 2010

Bertemu Kembali

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Hari ini, detik ini masuklah raya ke-6 sudaaa kita berhari raya. Terasa pantas masa berlalu..seakan baru sahaja kita berpuasa rasanya.

Raya aku? Alhamdulillah, meriah seperti biasa. Cuma tahun ni terlebih meriah kut sbb ada juga kengkawan yang tak balik beraya, maka dapatlah aku beraya ke rumah mereka..hehehe.. bukan apa, selalunya raya aku di Kuala Lumpur sunyi sahaja. Paling2 rutin biasa, ke rumah sedara-mara sahaja.

Raya pertama memanglah rumahku akan dikunjungi oleh sanak saudara, tanpa putus sehingga ke malam..syukur. Malam raya pertama tu, harus ke rumah makcik di kampung medan. Hanya aku dah kakak sahaja yang ke sana sementara parents di rumah melayan tetamu. Kejam? Hehehe..tklah. Segalanya dh disiapkan awal2 termasuk angpau raya dariku untuk anak2 saudara yang singgah sepanjang ketiadaanku.

Raya kedua begitu juga..ada sedara yang datang berhari raya. Cuma malamnya langkah kakiku panjang sedikit kerana berhari raya di rumah kawan (hehe hanya selang beberapa meter je pun) setelah mereka berhari raya di rumahku.

Raya ke-3..hehehe barulah boleh berjalan. Destinasi? Gombak. 4 buah rumah sekaligus disinggahi dalam masa sehari itu. Sewaktu ke rumah saudara di Taman Harmoni, kami melalui hadapan rumah arwah Sosilawati Lawiya (jutawan kosmetik yang dibunuh kejam). Al-fatihah ke atas rohnya dan 3 yang lain..amin.
Sewaktu melintasi rumah arwah, kami lihat ada sekumpulan wartawan yang duduk berlonggok di pintu pagar rumah arwah. Mungkin menanti waris arwah membuat penampilan utk ditemuramah. 

Raya ke-4..haaa, g tgk wayang kat Sunway Pyramid bersama anak2 buah dan kwn2. Cerita? Senario Asam Garam. Okaylah tapi jalan cerita kurang mencabar sangat dan yang peliknya kenapa wahid tak ada? Rasa mcm tk lengkap pulak nk disebut 'senario'.

Raya ke-5..g hospital. Destinasi? General Hospital. Pergi temankan mak untuk appoinmentnya. Aku rasa sistem di GH lebih bagus dan friendly berbanding di UH. Sebabnya tak perlu nak ke sana ke mari untuk membuat appoinment. Selepas mendaftar terus ke bilik rawatan. Lagi satu, doktor yang sama juga memeriksa  ibuku berbanding di UH, setiap kali appoinment, setiap kali bertukar doktor yang sama. Dan setiap doktor itu akan bertanya "makcik sakit apa?" Aduhh..itulah sbbnya nk berjumpa dengan doktor. Nak periksa sakit apa? Bukankah tugas seorang doktor itu memeriksa dan memberitahu sakit kita setelah bergelen2 darah diambil? Kemudian appoinment2 diatur entah sampai bila nk tamatnya. Alhamdulillah tadi di GH terus dapat tahu resultnya, mak tinggi kolestrol. Hmm dah agak dah pun. yang lain2 syukur okay. Cuma next appoinment nk check keadaan jantung ibuku yang sering diadu olehnya sentiasa 'berdebar-debar'. Hopefully lepas ni mak akan berpuas hati.

Next agenda? hmm.. tk pasti lagi. Cuti aku pun masih panjang rasanya. Next monday baru start keje... 

Ada sesiapa nk jemput aku ke rumah terbuka? Sangat dialu2kan..

~~~ MISS U..... ~~~

0 comments:

 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design