Tuesday, September 07, 2010

Aktiviti

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Inilah rupanya kuih seaweed aku.

Lama jugak aku biarkan blog ini berhabuk. Kesibukan melanda plus kemalasan. 

Lagi berapa hari aje lagi umat Islam akan menyambut Hari Lebaran. Persiapan raya? Hurm, cukuplah ala kadar sahaja. Tahun ni seperti tahun2 sebelum, kami beraya di sini sahaja, kekadang bosan juga. Pernah juga ajak family bercuti tapi kata emak time inilah saudara mara nak bersua muka. Apakan daya..

Budget duit raya seperti biasa jugalah. Tidak lebih dan tidak kurang. Kalau ikutkan hati aku, nak bagi cokelet sahaja setiap anak2 yang datang, okay tak? Terasa kedekut tak? Okaylah kut.... hehehehe..

Tahun ini solat terawih hampir penuh juga jika tak ada undangan berbuka di luar. 

Kuih raya? Hurm sebelum raya tu dah planning nak buat kuih itu kuih ini tapi akhirnya tinggal angan2 sahaja kerana kekangan masa. Kuih yang sempat aku buat hanya popia seaweed je. Ingat nak buat candy kelapa tak tahulah sempat ke tak ni. Alah, tak apalah ada backup (kuih tunjuk) yang aku beli melalui kengkawan.

Jahitan labuci.

Tahun ini sebenarnya tak mahu lagi nak buat jahitan labuci tapi di sebabkan last minit ada permintaan okaylah aku laratkan juga. Penat woooo pinggang bila duduk menjahit labuci ni.. Baju sendiri? Hurmm..beli sahaja di kedai...

No comments: