Sunday, August 08, 2010

Trademark

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Pagi tadi setelah bangun solat Subuh, sambung tidur semula. Huhu..walaupun sebenarnya tak bagus, rezeki tak masuk. Tapi ngantuk masih terasa, malam semalam menonton tayangan larut malam sambil menyambung manuskrip yang tergendala. Rasanya dekat pukul 3 pagi juga aku tidur.

Bangun semula jam 8 pagi, mandi dan bersiap untuk ke pasar tani berhampiran rumahku. Jalan-jalan konon nak mencari apa yang menarik sambil  melihat kut ada yg istimewa utk dijadikan juadah sahur atau berbuka puasa nanti (hehehe)

Satu pusingan kami berjalan namun tiada apa yang menarik. Cuma aku seperti biasa, beli lagi tudung. Huhu, budget bulan ni terlebih nampaknya. Kami singgah makan di gerai yang terletak di tengah pasar tersebut. Cadangnya mahu makan char kuey teow namun melihat char kuey teownya yang tidak begitu mengancam, aku order mee goreng basah ajelah. Tapi itupun ternyata tak puashati. Kakakku yang order kuey teow terpaksa berkongsi mee gorengku kerana char kuey teow tersebut ternyata tidak memenuhi citarasanya.

Kemudian, kami pergi ke tempat lain pula, sekadar menghabiskan masa. Masuk ke kedai pakaian, berkenanlah aku dengan satu blaus berwarna hitam. Dek kerana berkenan aku belilah juga walaupun sebenarnya nak tahan diri dari membeli. Yang hairannya, aku dah banyak baju berwarna hitam. Sehingga menjadi trademark pula. Aryanie dengan baju hitamnya.. hahaha.. apa nak buat. Hitam itu sungguh menawan!

Kembali ke rumah aku melihat dalam almari. Mak aiii... baju berwarna hitam sahaja sudah mengisi satu tingkat rak pakaian..hehehe. Peliknya. Walaupun sebenarnya baju2 itu berbeza material dan bentuknya, namun disebabkan kebanyakan koleksi pakaianku berlengan panjang dan aku memakai tudung, memungkinkan ianya kelihatan sama sahaja. Oh tidak!!! Sebenarnya ada cardigan, shirt sweater, turtle neck, t-shirt dan kain lycra namun apabila disarung, semuanya kelihatan sama. Hahaha...itulah trademark aku agaknya.

Hitam itu MENAWAN. Hitam itu KIYUT. Hitam itu ELEGAN. Hitam itu SWEET. Hitam itu membuatkan aku nampak KURUS. Hitam itu ARYANIE Ismail (^________^)

No comments: