Friday, August 13, 2010

Ramadhan 3, 1431H

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Malam tadi terawih lancar seperti biasa. Ustaz yang diemput kali ini, memberi takzirah yang tidak kalah hebatnya. Yang paling aku suka suara ustaz tersebut melagukan ayat2 ketika bersolat. Kedengaran merdu dan jelas. 

Alhamdulillah, hari ni masuk hari ke-3 kita berpuasa. Terasa nikmatnya berada di bulan ini.

Pagi tadi, aku bangun untuk sahur agak terlewat hampir setengah jam. Kelam kabut aku menyediakan juadah untuk bersahur. Malam sebelumnya dah bercadang nk buat nasi goreng. Itu planning sahaja, dengan ingatan esok bgn pagi2 baru nak sediakan awas2 nya,,hehehe (a.k.a malas!!). Mana tidaknya semalam rasa letih pulak. Malam sebelum tidur tu baca buku. Dah asyik sangat sampai tak sedar jam dah berganjak ke pukul 2 pagi. Whuaaa... mmg tk cukup tidulah aku pagi ini.

Seperti lipas kudung aku menggiling bahan2 untuk dibuat nasi goreng. Campak sana campak sini..Alhamdulillah siap!! Hehe.. tak lupa juga telur goreng. Kemudian aku kejutkan kakak, ayah dan ibu. Kami menikmati makan sahur dan berehat di ruang tamu sementara menunggu masuknya Subuh.

Selesai bersolat Subuh, aku menyambung kembali pembacaan. Tepat pukul 7, aku segera mandi dan bersiap untuk ke pejabat. Hari ini aku mencuba jalan alternatif lain (smlm sudah terkandas di pantai dalam hampir setengah jam, haishh!!!), namun resultnya sama jugak.. Adoii, apa nk buat? takkan nk keluar rumah pukul 7pagi pulak? 


Malam ke - 3 ~ berseru Malaikat di bawah ‘Arash supaya kami meneruskan sembahyang terawih terus menerus semoga Allah mengampunkan dosa engkau.

0 comments:

 

Aryanie Aleem Template by Ipietoon Cute Blog Design