Tuesday, August 10, 2010

Oh kome, doghyan dh berbunge....

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Sapelah yg tk kenal durian, doghyan, lulian..hehehe walau sebutan berbeza, ianya tetap sama. Musim durian dah kembali. Rata-rata di tepi jalan menjual durian. Baunya semerbak...wahhhhhh.

Hari tu sewaktu pulang dari treasue hunt, bersama teman kami menikmati durian (2 biji ooo) makan di tepi jalan tu jugak!!..hahaha..enjoy!!!

Semalam pulak, setelah ibuku teringin nak makan durian (setelah hanya mendapat bau sahaja dari ........ hehehe) maka kakak aku pun memborong durian - Thanks Kei!. 

Mak aku seperti kelazimannya, kalau makan durian rasa tidak lengkap tanpa pulut. Maka semalam dia bertungkus lumus masak pulut untuk dimakan bersama durian..Thanks mak. wallah!!! Thanks juga pada kakak sulungku kerana mensponsored pulut. 

Tengah menunggu pulut masak, dapat panggilan dari seorang teman, ajak makan (dia nk belanja sebelum puasa menjelma) hehe.. okaylah maka lepas maghrib kami makan di restoran segera di kawasan berhampiran. Dalam fikiran tetap terbayang keenakan durian. Aku ni tk berapa gemar sangat makan pulut. Durian sahaja cukuplah bagiku. 

Selepas berborak2 sambil makan dengan teman, aku pulang setelah menghantar anak buahku ke rumahnya. Sampai di rumah rasa macam nak terkam durian. Tapi terasa kenyang pulak.. adehhh... nk menjamanh durian aje pun rasa tk selera (???) 

Pagi tadi, emak tanya lagi:-

"Tak nak makan durian ke?"
"Balik keje nantilah." jawabku.
"Kalau habis tak tahu" jawab emak selamba.
"Erk!" Aku terkedu. "Simpankan durian je, pulut tak nak" kataku.
"Kalau durian je okay. Pulut tak gerenti"

Hehehe.. okaylah tu. Aku nak durian itu ajer.. Tak sabar nak ,menikmati durian balik nanti. (^__^)

No comments: