Sunday, August 01, 2010

Menjejaki Keris Nanggroe

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Treasure Hunt mencari keris nanggroe dah pun bermula pagi tadi dan tamat kira-kira jam 5.30petang. Bagi aku yang pertama kali nak menyertai acara sebegini, terasalah excitednya. Malam sebelumnya siap bersengkang mata konon nak mengingati nama watak, tempat dan jalan cerita setiap novel Abang RAM yang aku miliki. Namun, haishhh..akhirnya aku tertidur dengan timbunan buku yang berselerak di atas katil.

Jadi, pagi minggu ini, seawal pukul 6 pagi aku dah bangun. Whua..rasa cam mimpi pulak di pagi minggu yang indah aku bangun awal (selalunya awal jugalah tapi tk seawal begini hehehe).

Terfikir untuk membuat sarapan, lantas aku melihat di dalam peti sejuk apa yang ada untuk dimasak. Hurmm...nk buat sandwich tuna/sardin tk ada pulak. Kulihat kabinet dapur pulak.. ada megi!!! Martabak megi pun okaylah..

Setelah selesai, aku pun bersiap sedia, memakai baju yang dibeli oleh my dear (biar seragam) . Contact lens yang baru ku beli  terkoyak pula tatkala aku mencucinya di telapak tangan. Warghhh terasa ingin menjerit. Tak pakai pun lagi contact lens itu!!! Haishhh susahnya menjadi orang rabun ni. Maka contact lens extra terpaksa ku pakai..hahaha...menjadi minah salehlah aku hari ini. Wow..you look blue!! ekekek....

Kami di antara peserta terawal yang tiba. Sementara menunggu yang lain, kami bersarapan dengan martabak megi yang kubawa dan roti yang disediakan oleh pihak RAMFC. Selesai mendaftar dan mendengar taklimat, pengembaraan pun bermula. Kami mulakan dari Central Market dan berakhir di KL Sentral. Seronok juga menjawab soalan2 yang disediakan oleh pihak admin RAMFC. Ada yang senang nak dijawab dan ada yang sedikit tricky. 

Kami menikmati makan siang di KL Sentral sambil mencari jawapan bonus yang harus diisi berdasarkan soalan2 berkaitan dengan abang RAM dan novel2nya. Kononnya masa masih ada..tapi ternyata susah juga nak mengingati jawapan itu. Haishh..novel2 yang telah ku study malam sebelumnya ternyata hanya sedikit sahaja yang bersangkutan.. novel yang tak sempat aku nak belek kembali, keluar pulak soalan mengenainya.. warhhh.....ralatnya...

Hampir kesemua jawapan dapat dijawab, cuma bahagian silangkata 3 soalan kubiarkan kosong tanpa jawapan..hehehe..blur beb!

Waktu utk penyerahan terakhir jam 4ptg di Taman Jaya, PJ. Kami segera ke stesyen LRT utk ke destinasi terakhir bersama kertas jawapan dan 'harta karun' yang diminta. Dalam mengejar masa itu, kami terlewat juga 8 minit. Huhu...markah dipotong.


Setelah markah dikira, admin RAMFC membentangkan jawapan yang tepat utk setiap soalan. Apabila masing2 betul, maka terdengar sorakan gembira, jika tidak, masing2 buat blur sahaja..ekekek..

Dalam debaran menunggu pemenang, ada cabutan bertuah rupanya. Wah, tak sangka nama aku dan pasangan Aleem tergolong dalam orang2 yang bertuah. Begitu juga dengan Haniff dan Khairul. Dapatlah sedikit souvenir.

Tada...!!!! Masa yang ditunggu untuk mengumumkan pemenang. Bacaan markah dimulakan dari bawah yakni tempat ke-15. Sehingga sampai ke tempat 10, nama kumpulan aku & Aleem, Khairul & Haniff masih belum disebut. Wah, ada peluang nk menang ni, kataku dalam hati (hehehe...semangat).

Tempat ke 7, nama Haniff dan Khairul diumumkan. Okaylah tu masih dalam top10. Kemudian, tempat ke ke-6, ke-5 masih belum juga nama kumpulan aku disebut. Hati dah berbunga harapan.

"Tempat keempat, kumpulan Yani & Aleem" pengumuman berkumandang.

Wah, kami bertepuk tangan. Kira hebatlah jugak dalam senarai top-5 ekeke.. Beza markah antara kami dan pemenang tempat ke-3 hanya 1 markah sahaja. Whua...mesti sebab kami dikenakan penalti tadi.

Hadiah hanya diberikan untuk pemenang dari tempat ke-3 ke atas. Namun apapun memang seronok, tapi penat wooo... setelah sampai di rumah, makin terasa kepenatan itu..huhuhu...

Syabas diucapkan buat team RAMFC kerana berjaya menganjurkan aktiviti seperti ini.

Psstttt : nk tahu camner rupanya keris nanggroe yang menjadi igauan ngeri buat makhluk yang menyekutukan Allah? Keris yang sentiasa menjadi peneman Laksamana Sunan dalam jihadnya ke jalan Allah....inilah dia.. ekekek (ala2)

2 comments:

m.k.z.e said...

pasangan serba biru

tahniah sekali lagi

Aryanie Ismail said...

terima kasih..(^__^)