Sunday, August 29, 2010

Bergadang

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Malam tadi, mataku terasa payah nak pejam. Siangnya pun aku tidak tidur tapi mata ini terasa celik sahaja. Lantas, aku membuka laptop dan menyambung penulisanku yang tergendala. Wah, ternyata idea datang melimpah ruah..syukur Ya Allah. Semoga aku dapat menghabiskan manuskrip itu secepat mungkin..amin.

Setelah penat jemari menekan keypad laptop, aku berbaring sebentar setakat merehatkan mata dan minda namun mata ini masih belum mahu terpejam. Lantas aku membuka youtube dan sambung menonton Ketika Cinta Bertasbih sehingga ke episod akhir. Wah, akhirnya berjaya juga aku menghabiskan cerita itu. Jalan cerita yang menarik dan boleh dijadikan teladan.

Sebelum ini, aku hanya membuka youtube sekadar untuk mendengar lagu, tak terlintas pula nak menonton cerita di dalam youtube ini. Semua ini bermula apabila seorang teman mencadangkan agar aku melayan cerita 'Ku Tunggu Jandamu' di youtube. Okaylah, supaya tak boring sangat maka aku pun layanlah sehingga naik seronok pulak. Haha..lepas ni ada dua tiga lagi yang menanti untuk ditonton. Haishh..padahal aku masih mempunyai koleksi DVD yang dibeli dari seorang teman yang masih belum berkesempatan untuk dimainkan.

Hari ini, aku harus menyambung kembali manuskrip yang ku beri judul 'Tunjuk Ajarku Sifu' itu. Ternyata apabila di awal pagi, pabila bumi ini sunyi dari keriuhan manusia, ternyata idea datang tanpa di duga. Seronoknya..namun bagi aku yang bekerja makan gaji ini, tidak boleh selalu bergadang. Maka kesempatan dihujung minggu tidak disia-siakan.

Chaiyok Aryanie..!!!

No comments: