Friday, February 19, 2010

Terasa Glamer Sekejap

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hari itu berpeluang ke kedai buku MPH untuk mengguna-habiskan voucher MPH, belilah buku dari penulis Zara Aluwi dan Damya Hanna. Sedang membelek2 buku, datanglah seorang remaja sedang mencari buku. Temanku yang menemaniku pada hari tu, segera menghampiri remaja tersebut dan mem'promote' buku Ingin Kusentuh Cintamu (buku akulah tu!).

Temanku itu siap menunjuk ke arah aku dan memperkenalkan aku sebagai penulis buku tersebut dan remaja itu tersenyum. Aku yang terkedu hanya mampu tersenyum.

Sesudah memilih buku yang ingin dibeli, aku ke kaunter bayaran. Tiba2 remaja tadi mencuit aku dan menunjukkan buku tersebut. Maksudnya mahu aku menandatangani buku yang ingin dibelinya. Alhamdulillah. Thanks yer adik..kerana sudi menyokong.

Alahai..aku yang terasa segan pula kerana menjadi perhatian..sampai naik berpeluh. Al-maklumlah aku kan pemalu apatahlagi penulis baru yang masih lagi merangkak....

No comments: